Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XIX • 23/9 - 27/9 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 23 februari 2026 kl. 17:06:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

ErikLj

Citat från: ErikLj skrivet 25 augusti 2026 kl. 13:41:00
Citat från: Scipio skrivet 25 augusti 2026 kl. 13:32:13Vi har två lediga platser till Baltic Empires på onsdagen.
Start klockan 13:00.
Intresserad
Pga tåg och buss kommer jag dyka upp ca 13:15 om allt går bra....

ErikLj

Det närmar sig!

På onsdag avfärd för KG Gävle.

Bra saker att ta med
Tärningstorn/brick
Plexiglas
Pincett
Inneskor
Bastugrejer
Kläder för lördagmiddagen (många av oss byter om till kavaj, skjorta och slips)

Dåliga saker att ta
Egen alkohol. Hotellet har serveringstillstånd vilket de kan förlora om annan alkohol än deras dyker upp.

ErikLj

Scipio

Citat från: ErikLj skrivet 20 september 2026 kl. 07:31:28
Citat från: ErikLj skrivet 25 augusti 2026 kl. 13:41:00
Citat från: Scipio skrivet 25 augusti 2026 kl. 13:32:13Vi har två lediga platser till Baltic Empires på onsdagen.
Start klockan 13:00.
Intresserad
Pga tåg och buss kommer jag dyka upp ca 13:15 om allt går bra....

Ok det låter bra, då har vi andra 15 minuter på oss att diskutera allianser innan du dyker upp.   :D
"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

För min reseplanering: När serveras middag på fredag?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Rydfalk

Citat från: thermopylai skrivet 20 september 2026 kl. 12:29:15För min reseplanering: När serveras middag på fredag?

Tror att alla våra middagar är 19:00 numera. Kan begära ett schema av dem.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

I morgon bitti så skriver jag ut schemat för att ta med till Rimforsa.
Så om du har något planerat som du inte har skrivit in där så gör gärna det nu.   :up:

Ni hittar schemat här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1p5bAgv3ZenlDaap9EaBFTYd5ZsKK7glH2nxSrHChdtI/edit?pli=1&gid=0#gid=0

Har du problem att editera schemat så kan du PMa mig så kan jag hjälpa dig med det.

_Temp.PNG
"Randomization is too important to be left to chance"

Rexpress

Hmm...väldigt många som inte satt upp något. Hälften av gänget har tomt schema för lördag till exempel. Nu är jag ju rätt ny i sammanhanget med endast ett FF i bagaget, men förra hösten när jag deltog så upplevde jag väldigt låg spontanitet i spelmatchandet. Var man inte bokad så var det Snake på mobilen och en öl som gällde.

Rydfalk

Citat från: Rexpress skrivet 21 september 2026 kl. 11:02:22Hmm...väldigt många som inte satt upp något. Hälften av gänget har tomt schema för lördag till exempel. Nu är jag ju rätt ny i sammanhanget med endast ett FF i bagaget, men förra hösten när jag deltog så upplevde jag väldigt låg spontanitet i spelmatchandet. Var man inte bokad så var det Snake på mobilen och en öl som gällde.

Det var tråkigt att höra. Det var just för risken att bli sittande som jag införde spelschemat som nog varit en tradition från start.

Just i våras var det väldigt mycket planerat från start, planeringen för nu i höst ser mer "normal" ut. Så om det är många som inte planerat in något hoppas jag att spontaniteten och kreativiteten ökar!

Rexpress

Citat från: Rydfalk skrivet 21 september 2026 kl. 11:17:06
Citat från: Rexpress skrivet 21 september 2026 kl. 11:02:22Hmm...väldigt många som inte satt upp något. Hälften av gänget har tomt schema för lördag till exempel. Nu är jag ju rätt ny i sammanhanget med endast ett FF i bagaget, men förra hösten när jag deltog så upplevde jag väldigt låg spontanitet i spelmatchandet. Var man inte bokad så var det Snake på mobilen och en öl som gällde.

Det var tråkigt att höra. Det var just för risken att bli sittande som jag införde spelschemat som nog varit en tradition från start.

Just i våras var det väldigt mycket planerat från start, planeringen för nu i höst ser mer "normal" ut. Så om det är många som inte planerat in något hoppas jag att spontaniteten och kreativiteten ökar!

Ja, det ligger ju lite i sakens natur med "våra" spel i kombination med konvetentssettingen. Det är speltider som ibland spänner över hela dagar, och regelverk på 40-120 sidor, så det är ju inget man sätter sig ner med någon och sparkar igång sådär bara. Vi får se hur det utvecklar sig :up:

David Sunnergren

Citat från: Rexpress skrivet 21 september 2026 kl. 12:09:25

Ja, det ligger ju lite i sakens natur med "våra" spel i kombination med konvetentssettingen. Det är speltider som ibland spänner över hela dagar, och regelverk på 40-120 sidor, så det är ju inget man sätter sig ner med någon och sparkar igång sådär bara. Vi får se hur det utvecklar sig :up:

Jag gissar att Göteborgsgänget har något stort spel på gång som inte syns i schemat. Det brukar vara så åtminstone (i min erfarenhet). Av någon anledning har de svårt att annonsera det i spelschemat.

tinG

Ang. oplanerat spelande:

Funderade ett tag på att köra ngn form av Boot Camp för GCACW eller TLBN men fick aldrig tummen ur...

Jag är en sån typ som sällan klarar av framförhållning vad gäller FF.

Nu blir det iaf till slut ett kampanjspel med Napoleon's Last Gamble (TLNB) men det rymmer inte hur mkt folk som helst, kanske 4 spelare.

Tar med lite fler scenarion för enkla/simpla old school systemet TLNB och finns intresse kan jag introducera förbipasserande. Får nog även med mig ngt GCACW-spel och kan sätta upp två spelare - med ingen eller lite erfarenhet av det, mot varandra.

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

Citat från: David Sunnergren skrivet 21 september 2026 kl. 12:54:10
Citat från: Rexpress skrivet 21 september 2026 kl. 12:09:25

Jag gissar att Göteborgsgänget har något stort spel på gång som inte syns i schemat. Det brukar vara så åtminstone (i min erfarenhet). Av någon anledning har de svårt att annonsera det i spelschemat.

:oops:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Rydfalk

Rydfalk

Citat från: Rydfalk skrivet 20 september 2026 kl. 22:32:54
Citat från: thermopylai skrivet 20 september 2026 kl. 12:29:15För min reseplanering: När serveras middag på fredag?

Tror att alla våra middagar är 19:00 numera. Kan begära ett schema av dem.

/Mikael

Rättelse! Middagarna i höst är 18:30!

Manassas

Citat från: tinG skrivet 21 september 2026 kl. 12:57:35Ang. oplanerat spelande:

Funderade ett tag på att köra ngn form av Boot Camp för GCACW eller TLBN men fick aldrig tummen ur...

Jag är en sån typ som sällan klarar av framförhållning vad gäller FF.

Nu blir det iaf till slut ett kampanjspel med Napoleon's Last Gamble (TLNB) men det rymmer inte hur mkt folk som helst, kanske 4 spelare.

Tar med lite fler scenarion för enkla/simpla old school systemet TLNB och finns intresse kan jag introducera förbipasserande. Får nog även med mig ngt GCACW-spel och kan sätta upp två spelare - med ingen eller lite erfarenhet av det, mot varandra.

Jonas

Om du någonsin vill lira ett rejält parti GCACW på FFdl framöver så är det bara att säga till!  :D  :D Ligger mycket högt på min önskelista.
/Lars
Look out for your left, you are turned.