Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

World in flames collectors edition super de luxe

Startat av jerry, 16 juni 2026 kl. 18:10:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Frocken, aegneus och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

Är det någon som har ett ex till salu
Allra helst i nyskick ....
Hittar det inte på nätet, i Europa i alla fall .....
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

theeverything

Citat från: Scipio skrivet 16 juni 2026 kl. 20:22:34Alphaspel har 2 inne:  https://alphaspel.se/491-bradspel/98343-world-in-flames-deluxe-game-collectors-edition

Det där är ju bara gamla vanliga deluxe collectors edition. Han frågar ju efter super deluxe, dvs med days of decision afrikakartan och Patton in flames mm. Et HELT annat spel. Det gäller att hålla superlativen rätt i mun:)

Scipio

Oj deluxe och super-deluxe, I see...   
Jag tror jag tänker fortsätta hålla mig till WW2:ETO i stället.  :lol:
"Randomization is too important to be left to chance"

David Sunnergren

Finns ens super deluxe längre? Köp en deluxe-utgåva och leta sedan de gamla spelen för sig.

thermopylai

Super DeLuxe eller Plain Vanilla DeLuxe?  :D
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Delirium

Du tänker på något som aldrig blev av, de tänkte göra om de gamla spelen till collector's edition standard men det blev inte så: https://www.a-d-g.com.au/collections/super-products/products/wif-super-deluxe-package

Update 5 June 2023

Unfortunately, after 5 years, we have just sold our last World in Flames Superdeluxe games set. Most of the games, kits, maps and magazines are still available to buy individually but as we have run out of countersheet 33 from Patton in Flames, the superdeluxe games kit as a whole is no longer available.

Depending on customer demand we are looking at reprinting the game to the World in Flames collector's edition standard after the publication of 7 Ages: the collector's edition (2024 at the earliest).
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

thermopylai

Citat från: Scipio skrivet 16 juni 2026 kl. 23:39:14Oj deluxe och super-deluxe, I see... 
Jag tror jag tänker fortsätta hålla mig till WW2:ETO i stället.  :lol:

Eftersom du fortsätter att sjunga ETO:s lov, skulle det vara roligt att prova nån gång (FF?). Finns regler på nätet? Är det ett spel man måste spela flera gånger för att det ska bli kul.

OM jag fattat dig rätt är AETO inte ett bättre alternativ?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

jerry

Tack för svar
Ja jag tror dom har gett upp "super de luxe" får nog leta efter delar ....
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade