Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad har ni uppställt för närvarande?

Startat av Andreas Lundin, 15 maj 2006 kl. 11:11:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraPegasus Bridge-kampanjen till ASL.

Oh, den har jag också lirat! Hur gick stormningen över bron för er? När jag spelade dog det en jävla massa britter när de stormade över bron... Jag tyckte det blev lite "ohistoriskt" där...
Den här gången började vi med  Dawn-scenariot.
Är nu på Day II och britterna har fått över förstärkningarna över bron och ska precis till att göra ett lokalt motanfall med dom temporära förstärkningarna för att återta förlorad terräng mot slottet till.
Le Port har också fallit till brittisk kontroll men britterna har drabbats av rätt hårda förluster och har fått många walking wounded förband under den tyska eldstormen från fordon och kulsprutor. Får se hur dag III går när tyskarna kommer att trycka på med allt dom har i riktning mot bron.

Har tidigare startat kampanjen med Natt I scenariot och måste säga att jag upplever det som väldigt "dicey" minst sagt.
Om man har lite otur med gliderlandningarna så kan man sluta kampanjen efter tre-fyra tärningsslag typ.
Under nattstriderna så finns det också fler tillfällen då balansen riskerar att kapsejsa hårt åt den ena eller andra sidan.
Med tanke på detta så tror jag nog att det är lämpligast att starta kampanjen med Dawn I.
"Randomization is too important to be left to chance"

Strv102r

MIH:s Triumphant return, nästa spel blir Korsun från army group south quad (den japanska utgåvan).
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.