Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Pacific War

Startat av Magnus2, 26 november 2004 kl. 10:24:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Magnus2

För att inte skräpa ner i "Presentera dig"-tråden så svarar jag på Jonas Multings inlägg här istället...

Citat från: "tinG"Jag köpte snart mitt första krigsspel och jag må säga att jag gick ut hårt direkt och tog mig an ett riktigt monster: Mark Herman's Pacific War!

Är det Victory Games Pacific War?
Har du spelat hela??? Är det spelbart?
Jag försökte köra några gånger för länge sen men jag har för mig att search-reglerna var så otroligt omständliga (=10 giga-tusen tärningsslag) att man gav upp efter en omgång.

Annars verkar Command & Control-reglerna och variabel längd på operationerna mycket intressanta.

Men som sagt, funkar det?

Citat från: "tinG"OCH sedan fyra dagar tillbaka lycklig trebarnsfar: Nora 5, Sonja 1,5 och Vera 0 år!

Grattis!!!
Snart kommer du upptäcka att två föräldrar är för lite...

Magnus (pappa till Lovisa 9, Hanna 7 och Ellen 4 år :) )

tinG

Citat från: "Magnus2"Är det Victory Games Pacific War?
Har du spelat hela??? Är det spelbart?
Jag försökte köra några gånger för länge sen men jag har för mig att search-reglerna var så otroligt omständliga (=10 giga-tusen tärningsslag) att man gav upp efter en omgång.

Annars verkar Command & Control-reglerna och variabel längd på operationerna mycket intressanta.

Men som sagt, funkar det?

Japp, Victory Game.
Nej, jag har absolut ALDRIG spelat hela!
Men kampanjescenariona är ju fullt spelbara.
Finns en del rekomenderade regeländringar (kolla in http://www.grognard.com ).

Citat från: "Magnus2"
Citat från: "tinG"OCH sedan fyra dagar tillbaka lycklig trebarnsfar: Nora 5, Sonja 1,5 och Vera 0 år!

Grattis!!!
Snart kommer du upptäcka att två föräldrar är för lite...

Magnus (pappa till Lovisa 9, Hanna 7 och Ellen 4 år :) )
[/quote]

He, he, ha... Tack! Vi har redan fått vissa indikationer åt det hållet ja...  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Lars Wistedt

..och är jättenöjd med spelet. Flexibilitet och annorlunda approach på sättet att se på det här med operationer övert tiden. Tycker att det är ett av de bästa spel som gjorts och är gärna med på ett parti om någon/ några har lust!
/ Lars W
Enköping

Jonas

Fick ett ex av Pacific War efter ett byte med en kanadensare. Kommer inte någonsin (?) få plats med det så jag har lagt ut det på Tradera:
http://www.tradera.com/auction/auction. ... d=22903887

Någon som har bättre plats, och tid?

totte30

jag la öppningsbudet, men försöker ta en paus i spelinköpen, får se om jag kan hålla mig :insecure:  Har en viss passion för monsterspel :D

Thomas
Spelar:  Clash of Giants II

Micke G

Mycket gammal tråd. Men för dom som är intresserade så kommer Pacific War att släppas i en ny utgåva. Mark Herman filar som bäst på detaljerna.

CiteraMark Herman: "I will open my thoughts with the idea that I am not doing a re-design of PacWar, although many aspects of the game will get a face lift, such as subs/ASW...at its core all will remain the same..."

Nostalgi faktiskt, mitt första inköp. Men det tog ett tag innan jag spelade det, köpte Harpoon veckan efter så det fick gå före medans jag röjde upp i garaget för att få plats med PW. Minns att jag började spela det strategiska scenariot men flyttade efter ett halvår, då var det bara att packa ihop.