Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Startat av tinG, 23 maj 2006 kl. 23:34:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Det verkar som om tullen är mer på hugget i Mellansverige än i södra.

Det vet ju alla att INGEN söder om Eslöv någonsin smugglar in grejor...

Jezjov

Jag börjar misstänka att någon på Posten/Tullen har svartlistat mig. På följande vis har min vecka sett ut:

- Paket nr 1 måste lösas ut. Av någon anledning kan de inte köra ut det till min ICA-butik, utan jag måste cykla genom hela stan för att kunna betala eländet på "Posten Företag" ute i ett industriområde.

- Paket nr 2 har även det fångats in och försetts med en betalningsanvisning. Detta paket levereras istället till min dörr av ett postbud som väcker mig (jag arbetar natt). När jag, yrvaken, fått paketet i handen upptäcker budet plötsligt etiketten "OBS! KONTANT BETALNING" som lyser som en fyr på paketet. Alltså måste han ta tillbaka paketet och väcka mig två timmar senare, för att han inte hade med sig ett kvitto första gången.

- Paket nr 3 ger livstecken ifrån sig. Brev från Posten Utrikes som vill veta paketets innehåll. Givetvis kan de inte ta emot e-post. Svaret måste läggas i kuvert, förses med porto och snigla sig tillbaka till Arlanda för att de även för denna försändelse ska kunna kräva in moms, expavgift och moms på expavgift. Jag är starkt lockad att skriva "Narkotika" vid frågan "Paketets innehåll?".

A F

Citat från: "Jezjov"Jag börjar misstänka att någon på Posten/Tullen har svartlistat mig.

Jag har samma problem med Postgirots internettjänst. Rena personangreppen.  :)

totte30

Jag blev då mycket imponerad av UPS för ett tag sedan!

Fick ett samtal på mobilen i sommarstugan och efter den inledande förvirringen då jag trodde det var UPC som ringde, fick jag reda på att mitt "Barbarossa to Berlin" var klart för leverans!
Efter beklagande att jag inte kommer vara i sthlm på ytterligare 2 veckor, så sa den trevliga damen att vi skickar spelet vart du vill!

Mycket riktigt dan efter kommer spelet, oförtullat, till mig :D
Spelar:  Clash of Giants II

Scipio

Citat från: "totte30"Jag blev då mycket imponerad av UPS för ett tag sedan!

Fick ett samtal på mobilen i sommarstugan och efter den inledande förvirringen då jag trodde det var UPC som ringde, fick jag reda på att mitt "Barbarossa to Berlin" var klart för leverans!
Efter beklagande att jag inte kommer vara i sthlm på ytterligare 2 veckor, så sa den trevliga damen att vi skickar spelet vart du vill!

Mycket riktigt dan efter kommer spelet, oförtullat, till mig :D
W00t!!!
Ojoj, det är mycket man ska höra innan ögonen ploppar ur...   :o
Det kan inte ha varit UPS snälla syskon eller nåt...
"Randomization is too important to be left to chance"

P-O Jönsson

Jag upplever det som om tullen tar paket från speciella företag. Jag har sällan några problem med paket från GMT, medans paket från MMP konstant blir tullade. Det hände senast idag då jag fick gå och lösa ut mitt redan svindyra DAK2 :(
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"Jag upplever det som om tullen tar paket från speciella företag. Jag har sällan några problem med paket från GMT, medans paket från MMP konstant blir tullade. Det hände senast idag då jag fick gå och lösa ut mitt redan svindyra DAK2 :(

MMP har en ful ovana att fylla i det fulla produktvärdet på förtullningslappen. Över cirkus 300 svenska bagare så är du stekt. GMT är lite finare där...  :wink:
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"MMP har en ful ovana att fylla i det fulla produktvärdet på förtullningslappen.

Youse har någon gång försökt förklara varför. Kan inte påstod att jag förstod.

Andreas Lundin

Nån som har erfarenheter från Noble Knight? Skriver de ut värdet av varorna på paketet? Har precis lagt en sjuhelvetes beställning där...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

ameliasspelhörna

Citat från: "Andreas Lundin"Nån som har erfarenheter från Noble Knight? Skriver de ut värdet av varorna på paketet? Har precis lagt en sjuhelvetes beställning där...

Noble Knight are very good.  Usually pack stuff in an old-looking box (but with good padding inside) and put a 'helpful' value on the customs form. I don't think we've ever had their stuff stopped at customs.

Andreas Lundin

great!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East