Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

ASL för nybörjare...

Startat av Sejanus, 31 maj 2006 kl. 11:46:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"För oss utanför tärningstornet så är det en storslagen fråga.

Amen! Frågan har någonting andligt över sig. Metafysiskt kontemplativ. Vissa saker ska man bara inte förstå.   :D
En mycket bitter liten man.

Olle P

Citat från: "Klas Malmström"Folk spelar väl ett spel för att dom tycker spelet är bra.
Eller för att de redan lagt ner så mycket tid och pengar på inköpet och att läsa reglerna att det känns som ett totalt misslyckande om man inte spelar... :cry:

/Olle

BigPapaBear

Citat från: "Olle P"Eller för att de redan lagt ner så mycket tid och pengar på inköpet och att läsa reglerna att det känns som ett totalt misslyckande om man inte spelar... :cry:

Jag tror vi närmar oss sanningen.  :D

A F

Citat från: "BigPapaBear"Metafysiskt kontemplativ.

Som sagt. ASL har ett helt annat grove än WIF på den fronten.

Scipio

Ah, jag tror jag vet var skon klämmer...grabbarna är rädda för lite regler...
"Randomization is too important to be left to chance"

Klas Malmström

Citat från: "Scipio"Ah, jag tror jag vet var skon klämmer...grabbarna är rädda för lite regler...
Kan ju förklara varför dom inte själva spelar, men denna fascination över varför andra spelar har jag svårt att förstå.
Klas Malmström
Linköping

A F

Citat från: "Klas Malmström"men denna fascination över varför andra spelar har jag svårt att förstå.

Jag förstår inte fenomen som "cakesitting" heller. Men det är på något motbjudande sätt intressant...

:cry:

Holmgren

Ni får gärna ha gärna en konstruktiv diskussion om varför ni gillar eller ogillar ASL, men uppträd civiliserat. Lite väl mycket pajkastning nu tycker jag...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Lundin

För att övergå till trådens anda; vad behövs för regler och moduler för att kunna spela Valor of the Guards? Räcker det med ASL Rulebooksamt Beyond Valor?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klas Malmström

Citat från: "Andreas Lundin"

För att övergå till trådens anda; vad behövs för regler och moduler för att kunna spela Valor of the Guards? Räcker det med ASL Rulebooksamt Beyond Valor?
Skulle tro det. Kanske är det en risk att det blir brist på vissa counters med endast ett exemplar av BV.
Sedan kan det behövas flygplan också - dom finns i Yanks (minns inte om det kom med några i 3:e utgåvan av BV).
Klas Malmström
Linköping

Doomfarer

Citat från: "Klas Malmström"Skulle tro det. Kanske är det en risk att det blir brist på vissa counters med endast ett exemplar av BV.
Sedan kan det behövas flygplan också - dom finns i Yanks (minns inte om det kom med några i 3:e utgåvan av BV).

Finns flygplan i BV 3.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Hm... Undrans om vi inte skulle fira ditt nya jobb med ett parti ASL? Vad sägs Paul?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Har ett barn med magflunsa och två barn som klagar över illamående, så tror inte någon vill träffa mig just nu.  :cry:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Aj, aj. Men om du skyndar dig med att slänga upp blanka hexagonkartor på golvet där ungarna kräks, så kan du kanske få till en World in Flames-karta alldeles gratis!

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Aj, aj. Men om du skyndar dig med att slänga upp blanka hexagonkartor på golvet där ungarna kräks, så kan du kanske få till en World in Flames-karta alldeles gratis!

Du menar en They shall not pass-karta  :D

http://www.boardgamegeek.com/image/220171?size=large