Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spel på Friendly Fire 2006

Startat av Mattias Rönnblom, 7 juni 2006 kl. 22:10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

tobias

Jonas Multing skulle väl åka upp?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

Citat från: "Delirium"
Citat från: "Anders Fager"Det heter "Bailen" fördjävulen... :evil:

Något säger mig att jag inte är den förste som stavar fel.

Hur kunde du gissa? :shock:

tinG

Citat från: "tobias"Jonas Multing skulle väl åka upp?
Och jag har försökt att föranmäla mig.
Har jag misslyckats...?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mattias Rönnblom

Citat från: "tinG"
Citat från: "tobias"Jonas Multing skulle väl åka upp?
Och jag har försökt att föranmäla mig.
Har jag misslyckats...?
Nej, du är anmäld.

tinG

Hallå!

Trots att jag tjatar och tjatar på Ylvaiterna från GbG att dom skall styra kosan mot Linköping och FF'06 så verkar dom tveka. Några har uttryckt oro över att det inte kommer att finnas folk som är beredda på att spela spel utanför "programmet"...

Hur är det egentligen är alla föranmälda även anmälda till arrangemangen?
Kommer folk som kan tänka sig att sätta sig ner över ett CDG eller annat mindre MONSTERLIKNANDE krigsspel som INTE redan är utannonserat som arr?

Hur många är i nuläget anmälda till FF'06?

Väl mött!

Jonas

p.s. Min bil kommer dock lastad med minst TVÅ västkustkrigare!  :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "tinG"Hur många är i nuläget anmälda till FF'06?

36 föranmälda hittills. 30 är anmälda till arrangemang, DOCK kan ett flertal av dessa vara en och samma person. Förra året var det inga problem att hitta "frivilliga" till alternativa spel.
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "tinG"Några har uttryckt oro över att det inte kommer att finnas folk som är beredda på att spela spel utanför "programmet"...

Säg åt dem att komma. JAg kan leka med dem utanför programmet.

Scipio

I fjol så deltog en stor mängd deltagare utan planer såvitt jag kunde se.
Vi skulle köra ETO och när vi väl kom dit så vart vi helt plötsligt så många som ville spela så att vi körde två paralella spel istället.   :up:

Såg även andra improviserade spel spelas också, bland annat:
- Europe Engulfed
- Liberty
- Path of Glory
- Battle Cry

Bästa tipset är väl att ta med sig det man vill spela och ragga på plats.
Eller det är nog det näst bästa tipset. Det bästa är ändå att ragga i Friendly Fire tråden på det här forumet först och om det inte fungerar så suger man tag i folk när man kommer dit.

En sak som jag har noterat är att när man åker på sådana hära ställen så tenderar folket på plats att vara väldans positivt inställda till att spela spel...   :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"Såg även andra improviserade spel spelas också, bland annat:
- Europe Engulfed
- Liberty
- Path of Glory
- Battle Cry

Och PIMP!!! Glöm inte det.  8)

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"En sak som jag har noterat är att när man åker på sådana hära ställen så tenderar folket på plats att vara väldans positivt inställda till att spela spel...   :up:

Oerhört observant av dig!  :P

Mattias Rönnblom

Ca 25% av de som är föranmälda idag har inte bokat in sig på något spel. Och sen tillkommer de som inte föranmäler sig, utan bara dyker upp. Så det borde finnas en bunt människor som inte alls bestämt sig för vad de ska spela.

Elimää

Citat från: "Mattias Rönnblom"Ca 25% av de som är föranmälda idag har inte bokat in sig på något spel. Och sen tillkommer de som inte föranmäler sig, utan bara dyker upp. Så det borde finnas en bunt människor som inte alls bestämt sig för vad de ska spela.

Jag är ledig fredag kväll, ska bara sätta upp dioramat sen blir det vad ni har övertalat mig till :)
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Vvornth

Anmäld!

Ser fram emot att lira lite Fire in The Sky och förhoppningsvis lite Screamign Eagles och ABTF.

Om någon sitter på GMTs nya pärla Here I Stand som de ska ta med så är jag gärna med på ett parti. Förövrigt så har jag också 2-player beta regler från skaparen Ed Beach till HIS som för tillf. playtestas. (speltid ca 3h)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Trevligt att se att deltagarantalet ökar stadigt nu när det börjar närma sig!  :up:

Maglica

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Scipio"Såg även andra improviserade spel spelas också, bland annat:
- Europe Engulfed
- Liberty
- Path of Glory
- Battle Cry

Och PIMP!!! Glöm inte det.  8)

Mmmmmm....Pimp....  :up:
Robert Maglica