Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS regelversion X

Startat av BigPapaBear, 17 oktober 2006 kl. 16:58:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Har folk börjat använda version 4.0 än? Då jag saknar initiativförmåga och bara vill följa massan, tänker jag inte ta några initiativ utan gär asom jag blir tillsagd...  :P
En mycket bitter liten man.

tinG

Citat från: "BigPapaBear"Har folk börjat använda version 4.0 än? Då jag saknar initiativförmåga och bara vill följa massan, tänker jag inte ta några initiativ utan gär asom jag blir tillsagd...  :P

Har kört lite Burma med 4.0v??...

Enl. mr Essig är det i det närmaste klart...

CiteraI'm closing the door on major changes.

Det är bara att sätta fart. snart har vi Case Blue över oss och då kan  det vara försent...  :ultra:

Kommentar på CSW:
CiteraThat's good news. The terrabyte storage array I have dedicated the many iterations of v4.0 is about to run out of space.

//Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mattias Rönnblom

Hur blev anti-raider-reglerna till slut?

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Hur blev anti-raider-reglerna till slut?

Ingen ZoC om du är out of supply. Jag är glad att det inte blev knasigare.

Mattias Rönnblom

Ja, det var ju inte ont om galna förslag, om man säger så.

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Ja, det var ju inte ont om galna förslag, om man säger så.

Fick lite panik när de var inne pa att göra ennheter i en ruta genomskinliga...

Stardust

Nu blev jag nyfiken. Skulle någon kunna förklara vad det var för tokiga förslag som kom (en länk går också bra).

tinG

Citat från: "Stardust"Nu blev jag nyfiken. Skulle någon kunna förklara vad det var för tokiga förslag som kom (en länk går också bra).

Sedär!

Förslagen som det röstades om i mars 2006.

Resultatet av omröstningen.

Jonas
-- Napoleon Bonaparte

tinG

-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Citat från: "Mattias Rönnblom"Hur blev anti-raider-reglerna till slut?

Här är ett utdrag ur nya anti-raiderregeln

Citera21.10a Godzilla. Deep in the enemy rear areas lurks a giant, hungry lizard. Units fear
monsters, so they prefer not to go too far out on a limb, else they become lizard food.
Defining what a 'raider' is for this is difficult, so players will need to use commonsense.
Qualifying units tend to be small, out of trace supply, out of range of an HQ, stationed
so they block enemy supply trace (and that is their primary purpose). If you find a unit
or stack that seems to qualify, Godzilla eats them and they reappear in the dead pile.

21.10b Shift-Off. At the end of the Exploitation Phase, the non-phasing player can
declare a "Raider Check." He points at railroads that have just been blocked by enemy
movements that will prevent his HQs to remain in trace supply (note that trace between
the HQ and the unit is not a concern here, only from the HQ back). The owning player
must shift any Move or Strat Mode units on those railroads one or two hexes so they are
no longer sitting on a railroad needed for trace. Combat Mode units need not retreat.

Godzilla-simuleringen är fantastisk!  :D  :D  :D
En mycket bitter liten man.