Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Operational Art of War (TOAW) III

Startat av Andreas Lundin, 28 juni 2006 kl. 20:28:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Har just inhandlat tredje versionen av TOAW http://www.matrixgames.com/games/game.asp?gid=317 och finner spelet vara en trevlig avkoppling från blippflyttande. Nu undrar jag om någon annan här på forumet lirar samma spel och önskar spela ett parti med mig via mail. Jag är en spelare som inte har så bråttom, så ett eller två drag i veckan är nog min hastighet...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Profit

Ah, men det är ju bra grejjer. Jag kan inte påstå att jag är särskillt bra på det, men jag spelar gärna.

Ett annat spel som jag fastnat för av samma skapare är "airborne assault: conquest of the aegean" som trots den imho trista teatern (heter det så på svenska?) har flera väldigt lovande mekaniker.

Andreas Lundin

Jo, jag har sneglat på CotA, men beslöt mig för att TOAW får räcka...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Daniel*U2*

Har givetvis detta spel (stort Matrix fan) och spelar gärna. Vad sägs om Korea 50-51?

Andreas Lundin

PM skickat!

Daniel*U2*

Första turnen skickad!

Stardust

Jag letar också motståndare i TOAW så om någon vill spöa en nybörjare är det bara att PM:a mig.

BigPapaBear

Provade (mot bättre vetande) TOAW III idag och blev (inte helt överraskande) grymt besviken. Hex&counter-spel fungerar inte som dataspel. Möjligtvis med Vassal etc, men även då försvinner den största delen av charmen och spänningen.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Jag kan bara hålla med att det mesta av spänningen förloras på vägen. Framförallt så missar man översikten på ett konstigt vis. Dessutom tar man många förhastade beslut i strategispel på datorn. Däremot finns det spännande scenarier i TOAW och man kan experimentera lite utan att det går åt flera dagar (vilket kan vara fallet med brädspel).

pelle

Jag gillar faktiskt TOAW3, men jag spelar bara något litet scenario mot datorn en gång var 2-3:e månad kanske... Det var kul att köra stora Normandie-scenariot PBEM, men varje drag tog 3-4 timmar och det gick dåligt ihop med att försöka köra flera drag i veckan och dessutom ha något annat liv utanför TOAW3.

scenic

Tjena

Mitt TOAW III låser sig efter ett tags spelande.

Har laddat ner alla uppdateringar, men det fortsätter att låsa sig.

Vet du vad som är felet?

Andreas Lundin

I min "aktiva karriär" brukade jag säga att det är "skrot bakom kornet". Kanske är din dator kass?  :P

scenic

Jag ska beskriva problemet lite närmare

Om jag missat att trycka på begin eller continue knappen så låser sig spelet. Det blir en rund ring med ett sträck i och efter ett tag så började pipa när man flytta musen. Man får reseta spelet och börja om ifrån början.

Det funkar så länge jag inte missar begin eller continue knappen, men ska det vara så känsligt? (bara nån millimeter miss)

Är det nån som har samma problem?

Engelbrekt

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Tordan

Har väldigt lite med tråden att göra, men jag köpte Kharkov: Disaster on the Donets igår. Har ingen koll på nåt men så småningom kanske det finns någon som vill spöa/utbilda en rookie? Ber om ursäkt om jag är för grov i min tråd-nappning. ;)
/Tord Hoppe