Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

***Alert*** Bra svensk webbutik

Startat av Scipio, 21 juli 2006 kl. 15:09:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Var på jakt efter Here I Stand och Twilight Imperium och kunde inte hitta någon enda butik i Sverige som hade båda av dom i sina listningar när jag snubblade över worldofboardgames i Umeå som hade båda och dessutom hemma i lager.
Dom hade även GMTs Wilderness War hemma som är OOP och som jag trodde var kört att få tag på numera för en vettig penning.

Chansade på att beställa från dom och fick några timmar senare en bekräftelse via mail med kollinummer så att man kunde hålla koll på när posten kommer att leverera det.
När jag fick leveransen så hade även dom skickat med en hel bunt med extra Zip-lockspåsar! Omtänksammhet som värmer ett gammalt krigsspelarhjärta helt klart.   :up:

Rekomenderar helt klart en titt i deras spellistningar då dom har ett grymt utbud med spel.

http://www.worldofboardgames.com

Och ja BigPapaBear, det är två CDG-spel av tre beställda, men CDG-spelen går hem hos massorna...   :P
"Randomization is too important to be left to chance"

Mattias Rönnblom

Bra webbplats hade de också. Och justa priser. Vad är haken?

thark

Ja, har fått med extra ziplockpåser alla (båda) gånger jag beställt därifrån, snabb service och det var inga problem när jag var lite sent ute med att vilja ändra innehållet i en order.

Haken är att de inte har det allra bästa sortimentet vad gäller just krigsspel.
Ronny Hedin (thark) -- CAVEAT LECTOR
Spelar: ASL!

BigPapaBear

Citat från: "Mattias Rönnblom"Vad är haken?

Fraktkostnaden. Det är grymdyrt att skicka paket inom Sverige.
En mycket bitter liten man.

thark

Ja, det är ju lite löjligt att man ofta kommer undan med billigare frakt från utlandet än inom Sverige.

Scipio

Citat från: "thark"Haken är att de inte har det allra bästa sortimentet vad gäller just krigsspel.
Va, nä det var precis därför jag beställde av dom, dom var dom enda som hade dom två spelen jag var på jakt efter inne och dessutom så hade dom även GMTs Wilderness War också, inte illa och betydligt bättre än nån annan butik i Sverige jag kunde hitta...

Citat från: "thark"Ja, det är ju lite löjligt att man ofta kommer undan med billigare frakt från utlandet än inom Sverige.
Billigare frakt har jag aldrig sett från utlandet såvida man inte tar ground-shipping men det är ju knappast jämförbart...?
Att det är dyrt med paket i Sverige är ju sant, men det är ju inte dyrare att beställa från worldofboardgames.como än från dom andra svenska webbutikerna...

Sen så får man inte glömma orsaken till att jag absolut ville beställa från en svensk butik med spelen på lagret...jag ville ha dom innan helgen så vi kunde spela dem då...det fixar man inte så lätt från utlandet för dom priserna...

thark

Citat från: "Scipio"inte illa och betydligt bättre än nån annan butik i Sverige jag kunde hitta...

Säger mer om utbudet häromkring än om butiken i sig. :-)

Citat från: "Scipio"Sen så får man inte glömma orsaken till att jag absolut ville beställa från en svensk butik med spelen på lagret...jag ville ha dom innan helgen så vi kunde spela dem då...det fixar man inte så lätt från utlandet för dom priserna...

Jepp. Full poäng för snabb service.

Scipio

Citat från: "thark"
Citat från: "Scipio"inte illa och betydligt bättre än nån annan butik i Sverige jag kunde hitta...

Säger mer om utbudet häromkring än om butiken i sig. :-)
Taget att svenska butiker i snitt inte har bra utbud, jag hävdar dock att worldofboardgames har ett gott utbud med både krigsspel och vanliga brädspel.

Wookie|WBG

Hejsan alla :)

Jag heter Måns Andersson men de flesta som ser mig i diverse forum och annat på nätet känner mig som Wookie.

Jag är en av de som driver WorldofBoardGames.com

Jag är naturligtvis glad att ni som beställer av oss är nöjda och glada, då har vi lyckats :)

Men även det som är bra kan bli bättre.

Frakten kan vi tyvärr inte göra något åt då det är posten som tar de hutlösa avgifterna. En snabb titt på posten.se visar att våra fraktpriser motsvarar postens avgifter. Det är snarare så att vi bjuder på en del fraktkostnad på de flesta ordrar som går som paket. Det stora problemet är att postens frakter oftast beräknas på volym när det gäller spel. Detta gör att frakten ofta blir en tariff högre på grund av volymen än vad vikten är. Men nog om detta.

Några av er tyckte att vi hade dåligt utbud. Det är såklart något vi kan och ska fixa till. Sedan maj har vi en egen lokal i Umeå vilket gör att vi kan utöka vårt sortiment en hel del.

Säg bara till vad ni är ute efter (gärna via vår spelbevakning) så ska vi försöka fixa det. Om vi kan få hjälp med att välja ut vilka spel som borde finnas på hyllorna så blir vi mer än glada. Om man kan sätta bra krigsspel på rätt nivå i händerna på nya spelare så ökar möjligheten att de fortsätter spela.

Jag har själv bara börjat min vandring in i krigsspelens värld. Jag antar att jag har tagit den vanliga vägen via Risk i tonåren och sedan via Axis på gymnasiet och nu är jag vid Here I stand, Paths of Glory och 7 ages.

Tyvärr har jag sällan tid med längre spel eftersom ni och andra runt om i Sverige gärna vill ha sina beställda spel skickade samma dag som de beställer ;) Men om det finns fler krigsspel i samma klass som de jag angav ovan som kan spelas på 6-12 timmar så är jag mer än sugen på att testa dem. Jag ska kika runt lite på detta utmärkta forum och se vad som kan finnas.

thark

Några av er tyckte att vi hade dåligt utbud. Det är såklart något vi kan och ska fixa till. Sedan maj har vi en egen lokal i Umeå vilket gör att vi kan utöka vårt sortiment en hel del.

Nåja. Gnället från min sida kan du ta med en ganska stor nypa salt. Svårtillfredsställd, eller något.

Och det låter ju som du har prioriteringarna rätt iaf. ;-)

BigPapaBear

Har beställt från Worldofboardgames tidigare och har bara positiva saker att säga om dem. Svenska postens prissättningar däremot...  :twisted:

CanuckWannabe

Tydligen klent med spelberoendet här  :P
Jag beställer alltid för mer än 2000:- från WoB så det blir fraktfritt.

Nu spelar jag annat än rena krigsspel också vilket gör det lättare att fylla kundvagnen.
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

BigPapaBear

Citat från: "CanuckWannabe"Jag beställer alltid för mer än 2000:- från WoB så det blir fraktfritt.

Du är nog inte en fattig student i så fall...  :cry:

Wookie|WBG

Jag har nu tagit ett steg till i min vandring längs krigsspelens väg :)

Vi fick nyligen hem några ex av Silent War. 100+ timmar av ubåtskrig kan inte vara fel.... Jag har bara lirat något kortare scenario hittils men det kliar i "pappflyttarfingrarna" och jag vill köra en full kampanj :)

Nån som lirat Silent War och kan dela med sig om det är 100 timmar som är väl investerade om man lirar en kampanj?

Elias Nordling

CiteraNån som lirat Silent War och kan dela med sig om det är 100 timmar som är väl investerade om man lirar en kampanj?

Körde Plan Orange-kampanjen som inte är lika lång. Det var oerhört monotont, men på ett märkligt hypnotiskt vis. Jag är mycket mycket kluven.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"