Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Något Mer Politiskt Korrekt?

Startat av A F, 30 juli 2006 kl. 15:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon Karlsson

Citat från: "Anders Fager"Vänta som sagt tills Uppdrag Skändning sätter tänderna i Sverok eller försöker tolka airsoft eller förrklara varför all manga på något vis alltid spårar ur i bondagsex involverande skaldjur och skolflickor. Då ska du får se på elakt.

Citat från: "Delirium"Att det finns lite krigsromantik bland vissa krigsspelare ..

Men inte bland folk som spelar Tekken eller 40K?  :P

Ja, hur kommer det sig egentligen att de oroliga människorna som hetsar upp sig över så mycket annat allihop tydligen förstår att just 40k är på skoj? Jag har i alla fall aldrig hört någon kritisera det eller dess spelare. Inte ens det blonda och balanserade reportaget av Östnytt om Lincon nämnde ju med ett ord problemet med att tonåringar satt och frammanade demoner för att slåss jämsides med nazister mot andra nazister. Bryr sig de kristna i Sverige inte?! Folkpartiet? Någon?!

Inte ens feministerna verkar ha något emot att tusentals unga män konditioneras med 28 millimeter höga supermuskelknuttar som springer runt med 30+ mm långa fallossymboler  i händerna/tentaklerna i en värld nästan helt utan kvinnor (och där de kvinnor som trots allt finns där är allmänt ansedda som gravt överprissatta. För att inte tala om hur Warhammer lär spelarna att kvinnor är varor som kan köpas för poäng. Och WYSIWYG-doktrinen som indoktrinerar dem i att det viktiga är hur man ser ut.).
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

A F

Citat från: "Jon Karlsson"Ja, hur kommer det sig egentligen att de oroliga människorna som hetsar upp sig över så mycket annat allihop tydligen förstår att just 40k är på skoj?

Just Imperiets världsbild i 40k borde man kunna göra nått skoj på. Men det är så marigniellt att ingen skulle bry sig.

Delirium

För de utomstående som inte ser ironin i de ovanstående posterna så skojar vi naturligtvis, det finns krigsromantiker i alla led.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Holmgren

Citat från: "Delirium"Så alla vi är konstiga som åker på X-Con runt om i Sverige, och det görs reportage i olika tidningar och lokaltv om oss [...]

Sedan hjälper det ju inte att jag med något enstaka undantag aldrig sett, läst eller hört mer än i bästa fall hjälpligt begripliga reportage från just spelkonvent. Min personliga favorit är det mycket svårt förvirrade reportage som sändes i Sveriges Radio P4:s nyhetssändning Västekot den 31 Mars 1994. Inslaget handlade om GothCon XVIII och började med ett tal som Winston Churchill höll inför den amerikanska kongressen den 26 december 1941. Det misstolkades att handla om tyskarna, men gällde i verkligheten japanerna. Med tanke på hur man avslutar reportaget förefaller det dock vara ett lämpligt citat...

-------
Winston Churchill: "We shall never cease to persevere against them untill they have been tought a lesson which they and the world will never forget" (Applåder).

Journalist [Man, forcerat tal]: Om inte Churchill och engelsmännen under andra världskriget hade lärt tyskarna och världen en läxa som aldrig skulle glömmas så hade förvisso världen sett annorlunda ut och att skapa alternativa framtider och fantasivärldar det är en del av vad det artonde spel och konfliktkonventet handlar om. Uppgifter som ställs kan handla om att delta i det diplomatiska spelet mellan kolonialmakterna kring sekelskiftet. Det kan också vara rena fantasispel som att med tärningens hjälp besegra drakar i Tolkiens sagovärld. Arrangör är Sverok som är ett av Sveriges Ungdomsråds godkända ungdomsförbund med 12 000 medlemmar och ett av Sveriges snabbaste växande riksförbund. Ja alternativ framtid, kanske kan vi få ett annat slut på denna för Sverige så traumatiska två-tre match i fotboll från olympiaden 1936?

Sven Jerring: "Japaner, japaner, försvarande japaner, från sig vilt slående japaner och lika vilt angripande svenskar. Japaner som hoppar, japaner som kastar sig, japaner som fläker sig. Japaner som gör allt för att bärga segern åt Nippon".

Journalist [Kvinna, norrlänsk dialekt]: Ja det hoppades Tommy Johansson och på långfredagen så öppnas spel och konflikt konventet på Hvitfeldtska.
-------

Frågan är hur många som blev klokare av detta radiohistoriska mästerverk?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Citat från: "Holmgren"[Min personliga favorit är det mycket svårt förvirrade reportage...

Fantastiskt... Tror att man inte ska förvänta sig att bli skildrad på ett vettigt sätt i en "human interest story" i media. Det är ingen idé. Speciellt inte kvällspressen. Det är som att ha att göra med en otroligt högljudd sexåring med ADHD & MBD & en otolig faccinnation för TUTTAR!!!

:ultra:

Delirium

Jag är mest imponerad av att någon kommer ihåg 1994 som något annat än fotbolls-VM.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Det är som att ha att göra med en otroligt högljudd sexåring med ADHD & MBD & en otolig faccinnation för TUTTAR!!!

Och allra mest skrämmande är hur många som dagligen tar del av vad sexåringen har att säga och dessutom tror att innehållet är ganska objektivt...  :shock:
En mycket bitter liten man.

Holmgren

Citat från: "Anders Fager"Sen sitter man där med hela modelljärnvägshobbyns sexappeal.

Förvisso en smula utanför ämnet för denna tråd, men jag kan inte låta bli: Här har vi i alla fall ett exempel på en snubbe som gjort ett försök i frågan...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Olle P

Citat från: "Jon Karlsson"Ja, hur kommer det sig egentligen att de oroliga människorna som hetsar upp sig över så mycket annat allihop tydligen förstår att just 40k är på skoj?
Allting handlar om yta!

Figurerna i WH40k ser inte (på lite avstånd) ut som tillhörande någon politiskt inkorrekt organisation eller någonting annat med minsta koppling till realism, och inte heller har de dito namn eller benämningar.
Om det varken ser farligt ut eller har ett "farligt" namn så kan det väl heller inte vara farligt, eller...?

/Olle

CanuckWannabe

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Anders Fager"Sen sitter man där med hela modelljärnvägshobbyns sexappeal.

Förvisso en smula utanför ämnet för denna tråd, men jag kan inte låta bli: Här har vi i alla fall ett exempel på en snubbe som gjort ett försök i frågan...

För mycket fritid helt klart.  :)

Det är bara att sätta fart Elimää, nästa år vill vi ha ett diorama med Stalingrads järnvägsstation i skala 1:6 till Friendly Fire  :wink:
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in