Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bilder från Krigsspelsrummet på SydCon (Stora bilder)

Startat av unic, 5 augusti 2006 kl. 01:42:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

A F

Amelia,

How could we have known that discussing screen-resolution would be regarded as an discouraging personal insult? Also throwing out the "I'm disabled-card" in a situation when one can't see nor hear the people one is talking to is not such a good idea as after all, me or Scipio might be basing our views on the fact that we lack limbs or are near blind.

Anyhow, and irritation off my back, I'm still curious if your company's presence at Sydcon was sanctioned by the convetion staff?

Peace  :)

ameliasspelhörna

Anders,

(from the defending wife)
I merely wanted to clarify how the discussion was affecting Ola in a personal way. Nobody can be expected to know exactly how their comment on a forum might affect someone else, unless it is pointed out. I mentioned his disability only to show that he had had a rather stressful weekend, not to ignore any issues other people might have. One of the problems with Aspergers is that it's not always apparent even when one can see and hear the person, even less so via the interent.

(and from the business owner, not altogether the same person)
On to your question about my business - I wasn't selling anything at Sydcon, so there was no problem with that side of things. As far as sponsoring krigsspelsrummets prize draw, I emailed the Sydcon people a couple of weeks in advance to ask if it was ok to put my business details on each of the prizes, but I got no response at all. As my presence was going to be quite small anyway, I took silence for consent. On the weekend itself I got no complaints from the convention staff. Hopefully if I do something similar next year, things will be organised a bit earlier and I can get a definite answer from the organisers :)

Amelia

sfclinken

Citat från: "Anders Fager"Anyhow, and irritation off my back, I'm still curious if your company's presence at Sydcon was sanctioned by the convetion staff?

Peace  :)

Gällande sponsringen av priser så är det jag som tackat ja till det. För det första tyckte jag det var trevligt att någon över huvudtaget ville ställa upp och bidra med det dessutom var det kul att se de personer som fick ta del av priserna och deras reaktioner. Allt för att inspirera folk till vår hobby. Allt sanktionerat och godkänt av Sydcon.

Nästa Krigsspelsrum kanske Herr Fager ställer upp med 10 spel som kan lottas ut till massorna. :ultra:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

A F

Citat från: "sfclinken"Nästa Krigsspelsrum kanske Herr Fager ställer upp med 10 spel som kan lottas ut till massorna.

Jag säljer i stort sätt bara saker på konvent. Ska jag åka till ett konvent för att ge bort 10 spel med ett utpris på 500 pix styck så behöver jag dra in tio-tolv tusen innan jag tjänar en krona själv. Tror du att ett krigsspelsrummen omsätter tolvtusen?

A F

Citat från: "ameliasspelhörna"I took silence for consent.

:lol:

Care to phone me during bussiness hours? I like to ask a bit about this and a few other things.

ameliasspelhörna

Citat från: "Anders Fager"Care to phone me during bussiness hours? I like to ask a bit about this and a few other things.

I was planning to call tomorrow in response to your recent email.

A

A F

Cool!

Profit

LoL! Det där är ju mina fingrar som ger någon stryk i "Target Arnhem" (mysigt litet spel, faktiskt). Och det var vi som testade nyutgåvan av East Front- fortfarande IMHO, the best...!

sfclinken

Citat från: "Profit"LoL! Det där är ju mina fingrar som ger någon stryk i "Target Arnhem" (mysigt litet spel, faktiskt). Och det var vi som testade nyutgåvan av East Front- fortfarande IMHO, the best...!

Då måste detta även vara mannen som blev den stolta vinnaren av War of 1812. Grattis igen!  :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Delirium

Var krigsspelsrummets grundare vidtalade när det gällde att en viss butik sponsrade verksamheten under ett konvent?
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

sfclinken

Citat från: "Delirium"Var krigsspelsrummets grundare vidtalade när det gällde att en viss butik sponsrade verksamheten under ett konvent?

Krigspelsrummet sponsrades inte av någon butik. Alla spel var mina privata. Dock genomförde vi ett lotteri inför avslutningen i syfte att främja vår hobby. De priserna var skänkta av nämnd nätbutik vilket jag tackar henne ödmjukast för. Det var JAG som arrangör av Krigsspelsrummet på Sydcon -06 som tackade ja till erbjudandet.

Hade jag vetat att det skulle bli så stort intresse för detta lotteri hade jag givetvis frågat er andra som har verksamhet också. Jag skall lägga det på minnet tills nästa gång...
GMY Peter

Scipio

???
Varför pratar vi om det här och varför...?

Låt oss nu i stället återgå till dom gamla beprövade kommentarerna i stil med "Wow, sjyssta bilder!", "kewlt spel!", "bra jobbat!" och "önskar jag kunde vara där!".
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"???
Varför pratar vi om det här och varför...?

Låt oss nu i stället återgå till dom gamla beprövade kommentarerna i stil med "Wow, sjyssta bilder!", "kewlt spel!", "bra jobbat!" och "önskar jag kunde vara där!".

AMEN, Roger!  :up:
En mycket bitter liten man.

Ölme

Citat från: "Profit"LoL! Det där är ju mina fingrar som ger någon stryk i "Target Arnhem" (mysigt litet spel, faktiskt). Och det var vi som testade nyutgåvan av East Front- fortfarande IMHO, the best...!
Och det var jag som fick stryk.  :P
Som många andra, mycket trevligt arrangemang. Jag saknar bra brädspelsarrangemang på de flesta konvent. Det är samma spel år ut och år in i brädspelsbarerna. Det är kanske därför jag hängde i krigsspelsrummet under helgen.

sfclinken

Citat från: "Ölme"
Och det var jag som fick stryk.  :P
Som många andra, mycket trevligt arrangemang. Jag saknar bra brädspelsarrangemang på de flesta konvent. Det är samma spel år ut och år in i brädspelsbarerna. Det är kanske därför jag hängde i krigsspelsrummet under helgen.

Kul att höra. Tyckte du gjorde strålande ifrån dig i Britannia dessutom  :up:
GMY Peter