Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nomineringar - snyggaste kartan

Startat av BigPapaBear, 20 augusti 2006 kl. 16:32:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

OK, inspirerad av diverse utmärkelser tänkte jag se om vi inte kunde kröna en krigsspel.se best wargame map ever.
Det är ju mysigt att spela på fina planer som blänker och glimrar.  :oops:

Alla nomineringar (under en vecka)  kommer sedan att placeras i en omröstning. Efter en veckas röstning borde vi ha resultatet. Bara krigsspel får nomineras.

Vem vet någon sad bastard till publisher kanske vill göra en nyutgåva av sitt spel där det står best wargame map ever according to some odd Swedes?  :P

PS. Försök att begränsa er till 1-3 kartor per person. Blir för rörigt annars...  :insecure:
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

...Tips!

Länka gärna in en lagom stor bild till forumet så folk kan få se era mästerverk.

:ultra:

sfclinken

Russian Front var ett av de första spel jag köpte. Runt -86/-87 nånting. Tycker dock fortfarande att kartan är bland de snyggaste...

Bilderna är från BGG och de är kanske inte de bästa. Tyvärr är min egen kamera för tillfället beyond repair...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

Själv tänker jag nog nominera nykomlingen The Epic of the Peloponnesian Wars och Ardennes '44

The Epic of the Peloponnesian Wars

Ardennes '44

Jezjov

Två spel som får mig att sitta och beundra kartorna är Triumph of Chaos och The Killing Ground.

Triumph of Chaos

The Killing Ground

(Bilder stulna från BGG)

Scipio

Oh, The Killing Ground kartan är enastående, helt klart min favorit tills Wacht am Rhein 2 kartan kom, designad av den bästa nu levande krigsselskarteritaren Joe Youst:

"Randomization is too important to be left to chance"

Asgard

Min favorit är Blood Royale kartan. Kanske inte en blipp-karta i dess mening....
Men snygg är den.

MVH Anders

http://www.boardgamegeek.com/image/62410

tinG

Snyggt men i det närmaste ospelbart.... om man inte är nappe grognard och tycker om att skriva husreger.

La Bataille de les Quatre Bras (2nd Edition)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Johnson

På tiden att det kom upp en karta från Clash of Arms! Tycker att dom gör dom överlägset snyggaste kartorna. "Period feel" kallas det visst...

Spelade faktiskt QBII i julas och tyckte inte att det var några stora problem direkt. Det sägs att det är en ny version av systemreglerna på gång som liknar dom till QBII.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Yngve

Med risk att stämplas som avvikare (speciellt med tanke på de rosa blipparna) så nominerar jag Fire in the Sky.

http://www.boardgamegeek.com/image/117625

dagon

Mysig karta på mysigt papper.  :P

http://www.boardgamegeek.com/image/100238

Generellt tycker jag Clash of Arms har grymt snygga kartor.
För Kung och Fostervatten

A F

Citat från: "Andreas Johnson""Period feel" kallas det visst...

Må så vara för kartorna, men brickorna i den där uniformsdetaljskolan gör mig åksjuk.

Nominerar annars kartan till D.A.K. Så det så.

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Nominerar annars kartan till D.A.K. Så det så.

A F

Ska jag tolka det som att du höll med mig? Det måste firas med ett drink på lördag kväll!!!

:up:

Scipio

Citat från: "Anders Fager"Ska jag tolka det som att du höll med mig? Det måste firas med ett drink på lördag kväll!!!

:up:
Jodå, Gamers-kartornas stil gillar jag absolut! Även om ingen kanske riktigt orkar kommer upp i  TKGs och WaR2s nivå så uppskattar jag verkligen deras tydlighet och stil.
This Hallowed Grounds karta är nog den jag skulle välja om jag ska plocka ut en favorit av dem.

DAK-kartan lade jag in för att du inte verkade orka...  :)

Håll drinkarna kalla!