Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Stockholms Spelkonvent

Startat av Tommy Röhs, 29 augusti 2006 kl. 09:55:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

Blir det någon krigsspelande på Stockholms spelkonvent?

Vvornth

Det är väl nästan uteslutande ett figurspelskonvent numera?
Stockholmare du vet...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

Hmm, jag hade tänkt åka med förhoppning på att det skulle gå att få spela lite krigsspelsrelaterade spel...men det kanske man borde slå ur hågen då?
"Randomization is too important to be left to chance"

Tommy Röhs

Citat från: "Scipio"Hmm, jag hade tänkt åka med förhoppning på att det skulle gå att få spela lite krigsspelsrelaterade spel...men det kanske man borde slå ur hågen då?

Jag blir nog lite mer motiverad att ta mig dit om jag vet att det dyker upp nån som vill spela krigsspel.

A F

Citat från: "Tommy Röhs"
Citat från: "Scipio"Hmm, jag hade tänkt åka med förhoppning på att det skulle gå att få spela lite krigsspelsrelaterade spel...men det kanske man borde slå ur hågen då?

Jag blir nog lite mer motiverad att ta mig dit om jag vet att det dyker upp nån som vill spela krigsspel.

Saken är nog det att ett krigsspelsrum kräver en arrangör som hör av sig till arrangören och säger "jag vill hålla i ett krigsspelsrum" för att det ska bli nått krigsspelsrum.

:wink:

Elimää

Som det ser ut nu ska jag upp, men jag ska göra massa logistik...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"Som det ser ut nu ska jag upp, men jag ska göra massa logistik...

Själv ska jag lajva terroristbekämpning i statlig regi, så för en gångs skull så slipper ett konvent mig.

Scipio

Kan tänka mig att spela om det dyker upp några krigsspelare med sug oxå. Annars kan det nog kvitta.

Någon som vet ungefär hur mycket folk som beräknas dyka upp totalt sett?

Tommy Röhs

Citat från: "Scipio"Kan tänka mig att spela om det dyker upp några krigsspelare med sug oxå. Annars kan det nog kvitta.

Jag kommer att åka dit, det finns väl alltid något att sysselsätta sig med  :-)

På konventsschemat (dock inte på konventets arrangemangslista) finns
något som kallas "7 Ages", det skulle kunna vara ADG's brädspel med samma namn...   :up:

Elimää

Det kanske till och med blir så att Arnhemprojektet kommer upp till Stockcon. Men jag har inte pratat med arrangörerna än och inte förrän på söndag får jag reda på om Husbilen är ledig då, vilket är en förutsättning för att Arnhemprojektet kommer med upp...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Tommy Röhs

Citat från: "Elimää"Det kanske till och med blir så att Arnhemprojektet kommer upp till Stockcon. Men jag har inte pratat med arrangörerna än och inte förrän på söndag får jag reda på om Husbilen är ledig då, vilket är en förutsättning för att Arnhemprojektet kommer med upp...

ja, Ja, JA, JA!   :ultra:

Scipio

Äh vad tusan, jag kan väl lika gärna åka. Det är ju ändå spel på plats.
Ingen som tänker dyka dit som är sugen på nåt CDG, Twilight Imperium 3ed eller nåt annat?

tinG

Citat från: "Scipio"Äh vad tusan, jag kan väl lika gärna åka. Det är ju ändå spel på plats.
Ingen som tänker dyka dit som är sugen på nåt CDG, Twilight Imperium 3ed eller nåt annat?
:ultra: Wacht am Rhein II?  :ultra:

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: "tinG":ultra: Wacht am Rhein II?  :ultra:
Sugen?
Tänker inte åka dit och spela WaR solitärt...   :D

thark

Jag kommer förmodligen att dyka upp på SSK, och har inga aktiviteter inplanerande mer än att snacka skit => öppen för något trivsamt spel.

Och det vore hiskans trevligt att pröva Arnhem-dioramat, eftersom FrF till fullo togs upp av Det Där Farliga Spelet, allt för många genomtittningar av ABTF till trots. :-)
Ronny Hedin (thark) -- CAVEAT LECTOR
Spelar: ASL!