Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

VärnCon?

Startat av Kristian, 8 september 2006 kl. 19:14:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Jag funderar på att ordna en liten spelträff i höst/vinter hemma hos mig i Värnamo.  
Jag har möjlighet att ta emot upp till fem personer om några är villiga att sova på madrass på golvet eller liknande (har 3 sängplatser och en rejäl soffa). Jonas (tinG) och Markku har uttryckt intresse att delta. Andra trevliga Krigsspelare är högst välkomna.
Jag tycker det bästa skulle va om vi kan komma överens om ett monsterspel som lämpar sig för lagspel och koncentrera oss på detta. Möjlighet att spela mindre spel vid sidan om kommer säkert också finnas.

Jag och Jonas har beställt ett ex var av WaR2 och om dessa anländer inom rimlig tid kan det vara ett alternativ som main event. Saknar själv helt erfarenhet av detta spel och skulle behöva lite tid att sätta mig in i regler och provspela.

Anmälan av intresse att delta och förslag på andra monsterspel kan tas upp i denna tråd eller mailas till mig.

Jag har inte spikat något datum ännu utan tänkte först se när det passar för så många intresserade som möjligt. Ska också passa med min sambo vilket innebär att det troligen blir i slutet av november eller början av december.  Ev kan vi dra igång redan på torsdagen om folk kan ta en ledig fredag.
Kommunikationerna från Värnamo är förvånansvärt bra. Tåg till göteborg tar 2 timmar och till stockholm knappt 4 timmar.  

Utöver Krigsspel kan man också njuta av isterband och ostkaka!

Välkomna till Värnamo
 :ultra:
/Kristian Liff

tinG

VajjerT!

:up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

I anden kommer jag att vara med er! Föreslår jag en till spelresa i år kommer frugan att dräpa mig.  :oops:
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Värnamo är nära och trevligt!

WaR2 fick jag upp intresset för på Friendly Fire så det skulle funka, annars så slår jag gärna ett slag för Empires In Arms också som är mitt eget älsklingslir genom tiderna och monster i alla dess former.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

WaRII i all ära men jag är tveksam till om det är ett bra konventsspel...

:cry:

Det kommar dock med säkerhet bli ett framtida parti på Ylva!

:mrgreen:

Förslag till VärnCon '06/07:

Advanced European Theater of Operations

/Jonas
-- Napoleon Bonaparte

Kristian

Empires in Arms och AETO noterade som möjliga alternativ.

EiA är en personlig favorit. AETO har jag inte testat men har aldrig blivit speciellt upphetsad av den tråkiga kartan och blipparna.

Sant är väl att det är orealistiskt att komma långt i ett sånt fullfjädrat monster som WaR2 på en helg. Men det ter sig nästan hopplöst att få ett gäng vuxna karlar att samlas regelbundet för lagspel under en längre tid. Se bara på hur det gick i vårat GB2 parti Jonas. Bästa chansen är nog ändå att lura ut folk i de småländska skogarna där det inte finns någon möjlighet till fel prioriteringar som familj jobb osv.

Själv vill jag nominera GB2, EFS och Streets of Stalingrad.

För övrigt är jag chockad att möjligheten att spela WaR2 nämnts utan att Roger (Scipio) gett sig till känna :o

Tommy Röhs

Citat från: "Kristian"För övrigt är jag chockad att möjligheten att spela WaR2 nämnts utan att Roger (Scipio) gett sig till känna :o

Roger är lite upptagen med att spela  Europe Engulfed på Stockholms spelkonvent just nu...

Scipio

Yep, jag har varit OOC (Out Of Command) hela helgen pga. aktiviteter vid fronten.

Jag är defintivt sugen på att delta i en liknande aktivitet så länge den inte krockar med den planerade WaR2 weekenden som planeras i höst.

För WaR2 weekenden så är det tänkt att köra fredag till och med tisdag, vi är hittils fyra som uttryckt intresse för en sådan helg och det kommer att finnas plats för upp till åtta.
Tanken är att hyra en stuga som ligger på lämpligt avstånd som är tillräckligt stor för mängden deltagare och spel plus sängar kök osv.

Håller med Jonas att om maxantalet spelare som får plats på Värnamo-helgen är fem så är AETO eller ETO 2ed gjutna kandidater.
EiA bör man helst vara sju för tycker jag.
The Killing Ground skulle jag också vilja lobba för, det är designat att spelas på tre eller fyra spelare och kan hinnas spelas på runt 30 timmar och är ett grymt snyggt och mycket bra spel.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Jag har inget liv och är intresserad av att delta i Värncon.

Björn
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Kristian

När är WaR2 weekenden? Finns det möjlighet att delta?

Om det inte krockar kanske det finns utrymme för både Värncon och WaR2 weekend.

Roger vad tror du om EFS då?

Killing ground känner jag inte till alls, nån som vill utveckla.

Kul att så många är intresserade  :up:

Scipio

EFS kan jag definitivt tänka mig också!

Killing Ground behandlar de allierade försöken att bryta ut från Normandie-brohuvudet på regementesnivå, en klart episk strid.

Kolla in bilderna på Boardgamegeek:
http://www.boardgamegeek.com/browser.php?itemtype=image&sortby=recs&gameid=7138

http://www.boardgamegeek.com/game/7138

http://www.carpatina.com/nes/kg_home.html

Kristian

Verkar som vi har ett lagom gäng för Värncon.
Jonas
Jakob
Roger
Björn
(Markku)

Ska vi försöka spika ett datum.

Alternativ:
26-30 oktober
2-6 november
9-13 november

Posta när ni kan

Scipio

Pga. andra aktiviteter... så tror jag 9-13 november är det enda som fungerar riktigt bra för mig.

Vvornth

Jacob
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

Citat från: "Vvornth"Jacob
Get real!
Skaffa dig ett riktigt namn... Jake?
 :P
-- Napoleon Bonaparte