Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Opunchade spel?

Startat av Doomfarer, 7 oktober 2006 kl. 12:03:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Hur många spel står opunchade i hyllan?

Inga
14 (43.8%)
1-5
10 (31.3%)
6-10
3 (9.4%)
10-20
5 (15.6%)

Antal personer som röstat: 30

Omröstningen har avslutats: 7 oktober 2006 kl. 12:03:14

Doomfarer

Lite intressant fråga, hur många opunchade* spel har ni i hyllan?

Själv är jag sådan som snabbt punchar nästan alla spel så om jag någonsin skulle få för mig att spela ett spel så är allting klart.

Hade en kompis som var tvärt om, inga spel punchade vilket gjorde att man aldrig spelade hans spel (kanske var tanken?).

Var ligger ni? Kan säga av mina runt 150 spel är 5 opunchade vilket var mer än jag trodde.

* Finns det en bra svensk term för detta?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Citat från: "Doomfarer"Själv är jag sådan som snabbt punchar nästan alla spel så om jag någonsin skulle få för mig att spela ett spel så är allting klart.

Kör på samma linje. Puncha, klipp till, spela lite solitär. Sen är man beredd och har ganska bra koll på spelsystem mm när det väl gäller.
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

Hmm...

Vad hände med 21+ kategorin?  :o
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Scipio

Citat från: "Doomfarer"Hmm...

Vad hände med 21+ kategorin?  :o
Håller med, var är den?

I och för sig så gör jag egentligen såsom Doomfarer fast med ett undantag.

En del spel köper jag för att jag tror att jag kanske någon gång i framtiden kan få tillfälle att spela och en del spel kan jag även köpa för kuriosans skull. Dessa punchar jag sällan eller aldrig förrän jag börjar tro att det finns möjlighet att få tillstånd lite spelande med det.

Kom faktiskt på ytterligare en kategori spel som jag inte punchar förrän jag tror att den behövs heller. Det är om något av mina absoluta favoritspel är på väg att bli OOP så har det hänt att jag köpt en reservkopia (gjorde så med Empire in Arms exempelvis), bara för utifall att...
...och folk kallar mig nörd...phewt!   :ultra:
"Randomization is too important to be left to chance"

Doomfarer

Någon som har kommit på en bra svensk term för opunchad?

"Jag har 5 nyktra spel här i hyllan..."  :D
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Doomfarer

Citat från: "Scipio"Kom faktiskt på ytterligare en kategori spel som jag inte punchar förrän jag tror att den behövs heller. Det är om något av mina absoluta favoritspel är på väg att bli OOP så har det hänt att jag köpt en reservkopia (gjorde så med Empire in Arms exempelvis), bara för utifall att...
...och folk kallar mig nörd...phewt!   :ultra:

EiA är faktiskt det enda spel jag köpt en reservkopia av då mitt originalex började slitas ut efter ett antal kampanjer.  Den mindre bra kartan tog mycket stryk. Sålde det sedan med god vinst när jag insåg att jag aldrig kommer att spela spelet igen. Hur får man tag på sex andra spelare som är villiga att sitta ner i 100+ timmar?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Scipio

Citat från: "Doomfarer"Hur får man tag på sex andra spelare som är villiga att sitta ner i 100+ timmar?
Jag hoppas faktiskt ganska mycket på den nya kloningsteknologin.
Med sex kopior av mig delar på arbetet och hembestyren så borde vi få ihop tillräckligt med tid för att hinna spela en del oxå.

pelle

Jag hittade 9 opunchade spel i hyllan. Försöker köra med puncha och lära regler direkt, men vissa spel inser jag ganska snabbt att de ändå inte kommer spelas.

Sedan har jag ca 15-20 tidningar med opunchade spel i (S&T mm). Kul att kolla på konstiga tidningsspel, och läsa tillhörande artiklar, men de flesta är så oerhört onödigt krångliga och ändå små att jag vet att de aldrig kommer spelas, så de tar bara en massa extra plats om de är punchade.

P-O Jönsson

Vad räknars halvpunchade spel som?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Doomfarer

Citat från: "Peojon"Vad räknars halvpunchade spel som?

Antingen är spelet punchat eller så är det det inte. Så halvpunchat spel = opunchat här i huset.  :P
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Holmgren

Citat från: "Doomfarer"Antingen är spelet punchat eller så är det det inte. Så halvpunchat spel = opunchat här i huset.  :P
Va? Tvärtom måste det väl vara? Ett spel som är delvis punchat kan väl inte sägas vara opunchat? Hmmm... kanske en filosofisk fråga att debattera över ett glas punch?  :P
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Scipio

Hmm, om ett spel stod listat som opunchat som jag köpt och när jag fick det så var ändå en del av brickorna punchade så skulle jag höra av mig och förklara för säljaren att han sålt mig ett icke opunchat spel!

Alltså börja pilla ut brickorna och du har ett _icke_ opunchat spel!   :D

Holmgren

Citat från: "Scipio"Alltså börja pilla ut brickorna och du har ett _icke_ opunchat spel!   :D
Precis min tanke!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!