Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

1 tank ska vara 1 tank

Startat av Kemimutt, 21 maj 2007 kl. 00:44:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kemimutt

Jag funderar på att börja spela figurspel (passar det in här, eller får bara brädspel vara med och leka) i skala 1/285 och andra världskriget. För att göra detta söker jag ett spelsystem som passar bra när man spelar på typ kompaninivå. Jag vill att en tank ska vara en tank, inte en grupp. Infanteriet kan jag leva med att några gubbar på en bricka blir en grupp på omkring 7 man eller så. I runda svängar vill jag att man total ska styra över 10-20 tanks och kanske 100-200 infanterister (20-40 grupper), så det får inte heller vara för detaljerat.

Vilket spelsystem bör man satsa på för detta? Man bör hinna spela ett parti på 4-5 timmar, max det dubbla.

A F

Citat från: "Kemimutt"Jag funderar på att börja spela figurspel (passar det in här, eller får bara brädspel vara med och leka)

Det ska nog få plats. Vi har ju plats för dioramafinnen.  :up:

mib

Jag har spelat lite Firefly av Bruce Rea-Taylor, även om vi mest spelade Challenger (Modernt micro,  battalionsstorlek om jag minns rätt).

Firefly är kanske inte så lätt att hitta, men det finns en utökad version på nätet http://fireflyoutgunned.150m.com/index.html#title.

Jag har dock inte spelat med dessa regler.

/M

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"dioramafinnen

Ett substantiv som används på tok för lite i samhället.  :D
En mycket bitter liten man.

Elimää

Citat från: "Anders Fager"Det ska nog få plats. Vi har ju plats för dioramafinnen.  :up:

Ä vem fan är det :o D
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Kemimutt

Diorammafinnen måste ju veta ett bra system?

A F

Citat från: "BigPapaBear"Ett substantiv som används på tok för lite i samhället.  :D

"dioramafinnens nakenchock"
"röd svulnad var dioramafinne"
"dioramafinne trängde in hos Kronprinsessan"
"Göran Griejder nedslagen av aspackad dioramafinne"

:ultra: