Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS Tunisia

Startat av BigPapaBear, 24 september 2006 kl. 16:24:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Om jag nu (mot bättre vetande) skulle börja spela OCS, är Tunisien då lämpligt att börja med? Har börjat utveckla någon form av allergi mot MMP/Gamers, men man måste ju våga chansa...
En mycket bitter liten man.

sfclinken

Hoppas det för det är Tunisia som jag inskaffat som första spel och försöker sätta mig in i.....

Hur var det nu? 1 SP = 4 T och man får bara x1.5  om man anfaller med Mech mot Mech..eller vänta hur var det nu???? Bläddra....Bläddra...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

A F

Citat från: "BigPapaBear"Om jag nu (mot bättre vetande) skulle börja spela OCS, är Tunisien då lämpligt att börja med?

Ja. Det eller Korea. Ger dig spö i det närsomhelst.

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "BigPapaBear"Om jag nu (mot bättre vetande) skulle börja spela OCS, är Tunisien då lämpligt att börja med?

Kanon, Anders. Mailar dig så kanske vi kan styra upp något i början av oktober.  :up:

A F

Citat från: "BigPapaBear"

Kanon, Anders. Mailar dig så kanske vi kan styra upp något i början av oktober.  :up:

Kool. Be very afraid...

P-O Jönsson

HAr en plan att introducera ytterligare en kamrat i OCS, kanske vi kan göra något gemensamt? Han har fått låna Burma av mig.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

BigPapaBear

Citat från: "Peojon"HAr en plan att introducera ytterligare en kamrat i OCS, kanske vi kan göra något gemensamt? Han har fått låna Burma av mig.

Låter mysigt!

A F

Citat från: "Peojon"HAr en plan att introducera ytterligare en kamrat i OCS, kanske vi kan göra något gemensamt? Han har fått låna Burma av mig.

Låter mysigt!

Vi kan ju sätta oss en kväll med Tunisia och bara kolla på grundidén. Det går rätt smidigt.

BigPapaBear

Låter mysigt!

Vi kan ju sätta oss en kväll med Tunisia och bara kolla på grundidén. Det går rätt smidigt.

Låter ännu mysigare!  :up:

Andreas Lundin

Får se till att skaffa mig jobb uppe i Mälardalen igen... Här nere äre inga som har plats* eller tid att sätta upp nåt skoj spel.

*) platsbrist är väl det största problemet... Vem vill ha en karta föreställande Ukraina 1941 eller dylikt, stor som ett matsalsbord, hemma i vardagsrummet?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Vem vill ha en karta föreställande Ukraina 1941 eller dylikt, stor som ett matsalsbord, hemma i vardagsrummet?

Det vill väl alla???  :?  Välkommen till Stockholm, Anderas!  :up:

A F

Citat från: "Andreas Lundin"Vem vill ha en karta föreställande Ukraina 1941 eller dylikt, stor som ett matsalsbord, hemma i vardagsrummet?

Den som inte har katt eller familj och som äger två matsalsbord och helst  har flera vardagsrum?

sfclinken

Har nyligen börjat mitt första parti av Tunisia, som dessutom är det första OCS jag spelar. Efter lite knixande och trevande så börjar jag få grepp om spelet. Eller det kändes åtminstone så ända tills dess att min käre ( :evil: ) motståndare (Kristian  :twisted: ) gjorde en overrun och praktiskt taget körde över 4 eller 5 bataljoner med artilleri och annat småt och gott.

Det innebar att jag hastigt fick avbryta min planerade "högersving" för att undvika OOS.

Förvisso har jag inte bara råkat ut för motgångar (även om de varit många). Brittiskt pansar med understöd av artilleri och SAS-förband lyckades, i en briljant "combined arms" manöver forcera bron öster om Tabarka. (vi behöver inte nämna att jag senare blev tillbakaslagen....)

Oavsett så måste jag säga att jag hoppas få spela det "live" någon gång då detta sker via Vassal.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "