Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_sfclinken

Nästa stora?

Startat av sfclinken, 6 november 2006 kl. 11:59:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Vad?
Var?
När?
Hur?
Varför?

.....inträffar nästa stora event?
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

#1
I min värld är det LinCon, men det händer säkert en massa mys innan det oxå...
En mycket bitter liten man.

f98alda

#2
GothCon brukar infalla tidigare på året än LinCon. Frågan är bara hur många krigsspelare som kommer dit. Men nog vore det väl synd om det inte fanns ett krigsspelsrum på GothCon?

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Vvornth

#3
Varför skulle krigsspelsrummet inte infinnas på Gothcon? Det var rätt god uppslutning där förra året. Blippandet i allmänhet är rätt starkt i Göteborg.

Personligen ska jag försöka se till att Kellys även dyker upp till Gothcon :)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

#4
Nån som vet om någon har anmält Krigsspelsrums-arrangemang till GothCon i år?
När är sista anmälningsdag till GothCon på arrangemangen?
"Randomization is too important to be left to chance"

Holmgren

#5
Citat från: "Scipio"Nån som vet om någon har anmält Krigsspelsrums-arrangemang till GothCon i år?
Jag tror inte att någon anmält ett rum än så länge, men det kan väl du ändra på Scipio?  :wink:

CiteraNär är sista anmälningsdag till GothCon på arrangemangen?
Surfa in på GothCons hemsida och ladda hem arrangörsfoldern.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

f98alda

#6
Citat från: "Scipio"Nån som vet om någon har anmält Krigsspelsrums-arrangemang till GothCon i år?
När är sista anmälningsdag till GothCon på arrangemangen?

Igår, om jag inte minns fel...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Scipio

#7
Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Scipio"Nån som vet om någon har anmält Krigsspelsrums-arrangemang till GothCon i år?
Jag tror inte att någon anmält ett rum än så länge, men det kan väl du ändra på Scipio?  :wink:
Oj, jag hade inte ens börjat tänka i dom banorna i varjefall.
Planen är att i varjefall dyka upp och spela något om det blir av men arrangera det hela hade jag inte tänkt.
Vart lite jobbigt ifjol eftersom trycket var så stort på oss och vi vart bara en och en halv arrangör pga. sjukdom.

Vi fick ivarjefall mycket god kritik från deltagare och konventet så det skulle kanske gå att anmäla lite fler arrangörer i år än vad som gick i fjol för att undvika något liknande.
Men hur som helst så verkar anmälningstiden redan ha gått ut. Kanske lite väl ordentligt tilltaget med tid i förväg med arrangemangsanmälningarna?
"Randomization is too important to be left to chance"

Holmgren

#8
Citat från: "Scipio"Oj, jag hade inte ens börjat tänka i dom banorna i varjefall.
Då är det dags att sätta fart på de små grå!  :D

CiteraMen hur som helst så verkar anmälningstiden redan ha gått ut.?
Agerar man snabbt och frågar snällt så tror jag inte att GothConstaben är omöjlig!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

sfclinken

#9
Citat från: "Scipio"Vart lite jobbigt ifjol eftersom trycket var så stort på oss och vi vart bara en och en halv arrangör pga. sjukdom.

 :shock:

Känner ett visst ansvar där........

Erfarenheten säger alltså att det är vettigt att ha fler än två som arrangerar.....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Scipio

#10
Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Scipio"Oj, jag hade inte ens börjat tänka i dom banorna i varjefall.
Då är det dags att sätta fart på de små grå!  :D

CiteraMen hur som helst så verkar anmälningstiden redan ha gått ut.?
Agerar man snabbt och frågar snällt så tror jag inte att GothConstaben är omöjlig!
Jaha och varför ska inte Herr Holmgren arrangera i år då?   :D
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

#11
Citat från: "sfclinken"
Citat från: "Scipio"Vart lite jobbigt ifjol eftersom trycket var så stort på oss och vi vart bara en och en halv arrangör pga. sjukdom.

 :shock:

Känner ett visst ansvar där........

Erfarenheten säger alltså att det är vettigt att ha fler än två som arrangerar.....
Hehe, ja du hade iofs en rätt giltig ursäkt.  :)

Jo, vi var ju två och en halv arrangörer var det tänkt, vis av erfarenheten så bör man minst vara tre och en halv.
"Randomization is too important to be left to chance"

Holmgren

#12
Citat från: "Scipio"Jaha och varför ska inte Herr Holmgren arrangera i år då?   :D
Herr Holmgren har fortfarande känslomässiga problem att hantera GothCon varför jag låter mina insatser begränsas till slutstädet på måndagen....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

#13
Citat från: "Holmgren"Herr Holmgren har fortfarande känslomässiga problem att hantera GothCon

 :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?  :?

BigPapaBear

#14
Citat från: "Holmgren"Herr Holmgren har fortfarande känslomässiga problem att hantera GothCon varför jag låter mina insatser begränsas till slutstädet på måndagen....

Fyllesex med någon konventsgeneral?  :?
En mycket bitter liten man.