Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Startat av A F, 10 december 2004 kl. 11:05:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fk Ståhl

Alla har naturligtvis rätt att tycka vad han eller hon vill om allting.
Eller, som i det här fallet, ASL.

Rörigt och oöverskådligt? Ja, kanske det. Ända tills man sätter sig in i det, företrädesvis med hjälp av sådana som kan spelet. Först kommer Aha-upplevelsen, sedan Nirvana.
Och en sak är helt klar: Det är under läsning av ASL Rulebook som gossar dör och män föds ...

Matts
Matts Dagerhäll
Pålsboda/Hallsberg

A F

Citat från: "Fk Ståhl"Det är under läsning av ASL Rulebook som gossar dör och män föds ...

Och sen marscherar de iväg och blir experter på företagsjuridik eller nått sånt.  

8)

Det slår mig efter lite mer eftetanke att det måste vara en konstig hobby man pysslar med när tuffhet mäts i vem som har tjockast bok.

Maglica

Citat från: "Fk Ståhl"En annan sak: Vad i herrans namn är "panzerbush-syndromet"? Det låter som något man kan få efter livslångt ASL-spelande ...

Det är en term från den gamla tidsålden då man i taktiska spel (alltså Panzerblitz) inte kunde skjuta på enheter då dom rörde sig. Effekten var att man flyttade sig mellan rutor med hög TEM och försvararen inte kunde skjuta på den lede fi medan han körde omkring i det öppna landskapet emellan dessa.
Robert Maglica

Maglica

Citat från: "Anders Fager"När började de förresten att skriva det där kodspråket som de nuvarde reglerna är skrivna på?

Jag tror att det har kommit in successivt genom åren och att det är ett nödvändigt ont med tanke på regelmassans omfång.
Robert Maglica

A F

Citat från: "Maglica"Det är en term från den gamla tidsålden då man i taktiska spel (alltså Panzerblitz) inte kunde skjuta på enheter då dom rörde sig. Effekten var att man flyttade sig mellan rutor med hög TEM och försvararen inte kunde skjuta på den lede fi medan han körde omkring i det öppna landskapet emellan dessa.

I PB var man så gott som osårbar i skog & by (kul som omväxling mot de spel där husen skuddar som kollonistugor och där man kan cykla omkring i tät skog, men ändå), och alltså hoppande man mellan dem. I senare varianter på PB så fanns moteldsregler, men de innebar alltid att den enhet som ingrep blev "flippad" på ett eller annat sätt.

Maglica

Citat från: "Anders Fager"Det slår mig efter lite mer eftetanke att det måste vara en konstig hobby man pysslar med när tuffhet mäts i vem som har tjockast bok.

Hmmm ... har själv aldrig tyckt att ASL-spelare skulle vara tuffare än andra och bristen av groupisar på ASL-turneringar ger mig skäl att tro att det finns andra som delar min åsikt. Men om du tycker att vi är tuffa så tar jag det som en komplimang.   :wink:
Robert Maglica

A F

Citat från: "Maglica"bristen av groupisar på ASL-turneringar ger mig skäl att tro att det finns andra som delar min åsikt.

Du borde åka med mig och dema The HellGame. Ett HELT annat scenario på groupiefronten.

Maglica

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Maglica"bristen av groupisar på ASL-turneringar ger mig skäl att tro att det finns andra som delar min åsikt.

Du borde åka med mig och dema The HellGame. Ett HELT annat scenario på groupiefronten.

När åker vi? :up:
Robert Maglica

A F

Citat från: "Maglica"När åker vi? :up:

Kom ner på Gotchon. Eller Essen nästa höst. Tyska dödsmetalgothare är koola.

Maglica

Det får bli GothCon.
Robert Maglica

A F

Citat från: "Maglica"Det får bli GothCon.

Då kan vi diskutera First Final Defensive Fire i riktig terräng åxå.  :up:

Maglica

Ser fram mot detta. Med lite tur kan det också bli lite ASL-aktiviteter på GothCon.
Robert Maglica

A F

Citat från: "Maglica"

Ser fram mot detta. Med lite tur kan det också bli lite ASL-aktiviteter på GothCon.

Argh.... Tänkt föreslå en DAK2-kampanj. 8)

Fk Ståhl

CiteraDet är en term från den gamla tidsålden då man i taktiska spel (alltså Panzerblitz) inte kunde skjuta på enheter då dom rörde sig. Effekten var att man flyttade sig mellan rutor med hög TEM och försvararen inte kunde skjuta på den lede fi medan han körde omkring i det öppna landskapet emellan dessa.

Aha!
Men håll med om att flickorna i Borlänge låter intressantare ... :D
Matts
Matts Dagerhäll
Pålsboda/Hallsberg

A F

Citat från: "Fk Ståhl"Men håll med om att flickorna i Borlänge låter intressantare ... :D

Squad Leader förstörde hela prylen genom att ha vettiga regler för det hela. Se dess får man åka till Borås. :cry: