Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Priset för årets främsta krigsspel; nomineringar

Startat av Andreas Lundin, 12 november 2006 kl. 18:13:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

Håller jag med om! Ett undantag från resten.

Craig! Så vad det ja! Vad det inte han som trillade ut från ett hotellrum och landade på en motorcykel?

Vadå off topic?!  :D
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

Citat från: "EvilSpook"Närmaste jag kommit är att Mikael Wiehe har skrattat åt mig...  
:lol:

Duger "stöta på Lena Philipsson utan att ha en aning om vem hon är"?

Andreas Lundin

OKEJ... Någon som vill nominera lite fler spel? Om jag hade fått nominera lite till så skulle jag fundera på Combat Commander, Onward Christian Soldiers och Battlelore... Men det är ju jag det... :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Erik

Öh, kan jag?

BattleLore vill jag inte nominera, det var tråååkigt. Combat Commander däremot ser skoj, skoj ut, så det vill jag nominera.

Elias Nordling

Av de jag spelat skulle jag nominera:

Clash of Giants II
Gustaf Adolf the Great
Here I stand
Golden Horde
A Victory Lost
Combat Commander

Lovande men ännu ej spelade har vi bland annat:
The Burning Blue
Shifting Sands
Strike Them a Blow
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Elias, vad har du att säga om Combat Commander?

Elias Nordling

CiteraElias, vad har du att säga om Combat Commander?

Du hittar det i Combat Commander-ämnet, som VERKLIGEN borde flyttas från sin nuvarande plats under Shopping...

Jag kan tillägga att taktiska WW2-spel brukar ha svårt att vinna mitt hjärta, men det här gjorde det. Tror bara det är TCS och Ambush som lyckats med det i övrigt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Holmgren

Citat från: "Elias Nordling"Du hittar det i Combat Commander-ämnet, som VERKLIGEN borde flyttas från sin nuvarande plats under Shopping...
Helt riktigt - åtgärdat!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tinG

• The Burning Blue - bästa operationella simuleringen... bra FoW effekter.
  • Here I stand - bästa multiplayer!
  • Gustaf Adolf the Great - blodig svensk historia...
  • Combat Commander - för att jag kommer att slippa spela Memoir'44 för ett 'one-night-stand' ;)
Hrmm... bara GMT.
  • GMT Games - bästa spelföretag.
Spelat alla!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

Skall vi vänta ett tag till med nomineringar, eller tycker ni jag skall ordna med röstning?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Skall vi vänta ett tag till med nomineringar, eller tycker ni jag skall ordna med röstning?

Jag tror att vi är redo.  :up:
En mycket bitter liten man.

Scipio

Skulle vilja nominera Wacht am Rhein II, ok visst det kom ut 2005 och sådär men här borde vi väl kunna göra ett undantag gubbar!  :wink:
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Citeravi väl kunna göra ett undantag gubbar!
Computer says no. :)

Doomfarer

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Andreas Lundin"Skall vi vänta ett tag till med nomineringar, eller tycker ni jag skall ordna med röstning?

Jag tror att vi är redo.  :up:

Japp, kör igång.  :ultra:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Följande spel är nominerade:

-   A Victory Lost
-   Battlelore,
-   Clash of Giants II
-   Combat Commander
-   EastFront II
-   Golden Horde (ATO Magazine?)
-   Gustav Adolf the Great
-   Here I Stand
-   Pax Romana
-   Shifting Sands
-   The Burning Blue

När jag försökte göra en s.k. "poll", så angav programmet att jag hade för många svarsalternativ. Hur göra nu? :?