Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Twilight Imperium 3rd edition

Startat av BigPapaBear, 6 oktober 2005 kl. 19:40:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Är TI3 för fjolligt mainstream för att nämnas här? Blir jag halshuggen om jag tycker att det är bra (så länge det används med errata & faq)?
En mycket bitter liten man.

A F

Citat från: "BigPapaBear"Är TI3 för fjolligt mainstream för att nämnas här? Blir jag halshuggen om jag tycker att det är bra (så länge det används med errata & faq)?

Inget spel med så stor låda kan vara helt dåligt.

Och ska vi snacka "fjollig mainstream" så vill jag ju bara säga att alla som spelar spel med brickor är enna småborgerliga traditionalister.

Elimää

Ett riktigt roligt spel dock var det två raser i den nya som inte riktigt var spelbara, men man fick ju så många nya raser så det gjorde inte riktigt så mycket. Gillar skarp att de har snott turnsekvensen ifrån puerto rico som är roligt när man spelar mångspelarspel...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

A F

Citat från: "Elimää"Gillar skarp att de har snott turnsekvensen ifrån puerto rico som är roligt när man spelar mångspelarspel...

Fjollig mainstream...

Delirium

Gillar motvilligt 3rd ed. Ogillade tvåan, men det här är ett riktigt bra spel, förutsatt att man har roliga medspelare som gillar rollspelande.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elimää

Citat från: "Delirium"Gillar motvilligt 3rd ed. Ogillade tvåan, men det här är ett riktigt bra spel, förutsatt att man har roliga medspelare som gillar rollspelande.

WORD!
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Jon Karlsson

Har de löst 2:ans let-you-and-him-fight-problem?
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Elimää

Citat från: "Jon Karlsson"Har de löst 2:ans let-you-and-him-fight-problem?

Du menar vad? Att intrigera är väl det roliga.. Som i Civilisation m.m.
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Jon Karlsson

Att de som huvudsakligen vinner på att några slåss är de som inte är med i striden.  Så den som börjar slåss förlorar. Och då turtlar alla istället.

Jag såg sådana problem i v2, men jag har iofs bara spelat det en eller två gånger.
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

Elimää

Citat från: "Jon Karlsson"Att de som huvudsakligen vinner på att några slåss är de som inte är med i striden.  Så den som börjar slåss förlorar. Och då turtlar alla istället.

Jag såg sådana problem i v2, men jag har iofs bara spelat det en eller två gånger.

Jo det kan bli ganska obalanserat ibland, men så är krig, en del blir helt plötsligt italien! I partierna vi har spelat så är det givetvis så ibland, det svåraste i spelet är att consolidera sin position. Det är svårt att försvara ett stort område och är man stor vill alla slå på en, inte handla med en och korten haglar ibland över dessa. De som tar stora områden och strider hårt brukar ha ett mål att hålla dessa i någon turn, eftersom något annat är ganska svårt. Det utbryter ett kallt krig där man sätter sina stora flottor att bevaka områden med motståndare med stora flottor, mot italien sätter man givetvis en mindre garnision och dessa har lika lätt att göra erövringar.

Jag gillar spelet otroligt mycket just för detta ovanför vilket jag tycker är vansinnigt kul, ww1 taktiken med att stora flottor drar till sig andra stora flottor. Kapprustningen för att få större skepp eller bättre teknologi, Warsun, dräggel dräggel. Diplomati för att nita den som ligger bra till, smygandet för att dölja sin egen styrka och skrikandet för att påpeka andras.

/Elimää inser att det är flera veckor sedan han spelade Ti, pga Arnhemprojektet...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

BigPapaBear

Citat från: "Jon Karlsson"Så den som börjar slåss förlorar. Och då turtlar alla istället.

Jag hade samma problem tills dess att någon sa att det är inte ett krigsspel utan ett spel där hot om krig är huvudingrediensen. Man får teama ihop sig bra om man ska puckla på någon.

A F

Citat från: "Elimää"turtlar

:?

Citat från: "Elimää"consolidera

Elimää

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Elimää"consolidera

Hehe, det är ju när två consoller kolliderar  :wink:  :lol:  :)  :o
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

BigPapaBear

Turtlar - vad italienarna gör i OCS (DAK)  & SCS (Afrika) om inte regeln om Mussolinilinjen fanns.