Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

VARNING!

Startat av tinG, 8 februari 2007 kl. 15:00:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Erik

Citat från: "Organ"
Citat från: "jjax"Maiden årgångsvin blir bättre för varje år.
Led gick inte att lagra längre än 1980
Varför var det då Led Zep och inte Mäjjden (säges med utpräglad Borlängedialekt) som fick Polarpriset?  :P

Hej, sluta mobba oss Borlängefolk!  :twisted:

Organ

Citat från: "Erik"Hej, sluta mobba oss Borlängefolk!  :twisted:
Jag ber om ursäkt. Du har helt rätt. Det är fult att sparka på de som redan ligger ner.  :wink:
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

A F

Citat från: "Erik"Hej, sluta mobba oss Borlängefolk!  :twisted:

På tal om Borlänge (som har ett kort i The HellGame) så är det koolaste som någonsin lämnat staden bandet Sator. Mellan 1985 och 1990 så räckte det med att tre svartklädda personer satte sig på en gräsmatta och öppnade en flaska vin för att Sator skulle dyka upp och spela. Deras uthållighet var beundransvärd.

Organ

Citat från: "Anders Fager"På tal om Borlänge (som har ett kort i The HellGame) så är det koolaste som någonsin lämnat staden bandet Sator. Mellan 1985 och 1990 så räckte det med att tre svartklädda personer satte sig på en gräsmatta och öppnade en flaska vin för att Sator skulle dyka upp och spela. Deras uthållighet var beundransvärd.
Absolut! Sator är nog det band jag sett flest gånger. Jag har även för mig att de har något slags informellt världsrekord i klassen "band som spelat flest gånger på Hultsfredsfestivalen" i och med att de hade en obruten svit av spelningar från premiärfestivalen (när nu den kan ha varit. 1984?) till mitten på 90-talet.

Jag såg förresten en snubbe i en Sator Codex-tröja för inte alls så många år sedan. Snacka om vintageklädsel.  :up:
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

A F

Citat från: "Organ"
Citat från: "Anders Fager"Absolut! Sator är nog det band jag sett flest gånger.

Respekt. ÄVen om jag tyckte att det var rätt krattiga. Mitt mest sedda är nog Ebba G eller Dag Vag.

Organ

Citat från: "Anders Fager"Respekt. ÄVen om jag tyckte att det var rätt krattiga. Mitt mest sedda är nog Ebba G eller Dag Vag.
Right back at ya! Jag är en fyra-fem år för ung för att ha sett Ebba Grön. Dag Vag däremot hade en jäkla massa återföreningsspelningar under andra halvan av 80-talet, så de har jag lyckats pricka in en två-tre gånger. Tragiskt nog så verkar de vara helt bortglömda nuförtiden. Synd på, i mina ögon i alla fall, ett av Sveriges absolut bästa band genom tiderna.

A F

Citat från: "Organ"Synd på, i mina ögon i alla fall, ett av Sveriges absolut bästa band genom tiderna.

"Bästa" är ju rellativt 8) , men jag återhörde deras första platta för ett par år sen och det lät oväntat... ...skumt på ett kul och förvånadsvärt tidlöst vis. Hade väntat mig ännu en såndär "HURFANKUNDEJAGDIGGADETHÄR" -upplevelse, men den uteblev.

Erik

Dag Vag hade åtminstone en återförening så sent som förra sommaren, som av en händelse just i Borlänge.