Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Wes

Ukraina

Startat av Wes, 3 februari 2022 kl. 23:21:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wes

Med den nuvarande "krisen" så skulle det vara kul att göra något spel med Ukraina. Jag och Jonas "spelar" NWP för tillfället och det lättaste skulle vara att slänga in brickor och "regler" från det spelet men ta kartor från något annat spel. Vilka spel har bra kartor över Ukraina som täcker relevanta områden för nuvarande situation.
Ukraine 43?
Om man är mer seriös kan man ju göra egna brickor och då kanske man öppnar upp för andra skalor och kartor?
Eftersom det är länder österut räknar jag med att det enda nya är motorvägar från ww2 mer eller mindre vilket man kan få dit enkelt själv.

Wes


thermopylai

"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

thermopylai

OCS Third Winter (MMP) borde väl ha en karta i ungefär rätt skala (5 miles/8 km per hex), men nationsgränserna har ju "uppdaterats" sen VK2. Men jag är osäker på om den sträcker sig tillräckligt långt österut mot Donetsk och söderut mot Krim?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Wes

Citat från: thermopylai skrivet  7 februari 2022 kl. 12:20:00
OCS Third Winter (MMP) borde väl ha en karta i ungefär rätt skala (5 miles/8 km per hex), men nationsgränserna har ju "uppdaterats" sen VK2. Men jag är osäker på om den sträcker sig tillräckligt långt österut mot Donetsk och söderut mot Krim?

Dyrt att köpa bara för kartan. Jag kan inte heller hitta en bild över hela kartan på nätet?

Granlid

Citat från: Wes skrivet  7 februari 2022 kl. 15:37:13
Citat från: thermopylai skrivet  7 februari 2022 kl. 12:20:00
OCS Third Winter (MMP) borde väl ha en karta i ungefär rätt skala (5 miles/8 km per hex), men nationsgränserna har ju "uppdaterats" sen VK2. Men jag är osäker på om den sträcker sig tillräckligt långt österut mot Donetsk och söderut mot Krim?

Dyrt att köpa bara för kartan. Jag kan inte heller hitta en bild över hela kartan på nätet?
Drog den ur Vassal, nordöstra hörnet är strax söder om Kursk och sydöstra lite öster om Andrivka.
Så Donetsk och Luhansk är inte med.
Svarta havet syns lite mellan Odesa och Kherson.
Friendly fire isn't.

Wes


Wes

Man kan konstatera att Ukraina är stort.

Scipio

"Barbarossa: Army Group South" + "Barbarossa: Kiev to Rostov" + "Barbarossa: Crimea" tillsammans är nog så att det täcker in det.

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Wes



Sådär menar du?
Stort. Skalan är 5 miles per hex enligt boxen, trodde faktiskt att det skulle bli större avtryck då.

Scipio

Ja precis  :)

Kan vara så att man eventuellt kan behöva dom södersta bitarna av AGC.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

jerry

Citat från: Wes skrivet  8 februari 2022 kl. 09:59:41


Sådär menar du?
Stort. Skalan är 5 miles per hex enligt boxen, trodde faktiskt att det skulle bli större avtryck då.


MAFFE.... !!!
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL