Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon • Blipp- och Figgrum • 18 - 21 maj

Startat av Rydfalk, 13 mars 2023 kl. 16:57:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

LinCon 2023 lagd till handlingarna. Det tycks som om de föregående årens trend håller i sig med få besökande krigsspelare. Vi har väl delvis konkurrerat ihjäl oss själva med Friendly Fire de luxe och några sitter också i andra rum istället. Så kan det vara och så kan det förbli.

Vi pratade lite om det och vi ska försöka att nästa år lägga ännu större vikt vid demospel och på så sätt slå ett slag för hobbyn. Målet är ett par spel till som vi ska kunna demonstrera och vi ska ha en bättre beredskap för att hjälpa Robin i figgrummet. Vi tar in Otto som stöd och lite nytt blod så får vi se hur det går. Vi kommer att ställa upp nåt åtminstone halvmonster för vår egen räkning och för åtminstone lite imponatoreffekt.

Själva hade vi attans kul och kom upp i två hex per timme i Race to Bastogne.
"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

Citat från: Rydfalk skrivet 21 maj 2023 kl. 16:49:36LinCon 2023 lagd till handlingarna. Det tycks som om de föregående årens trend håller i sig med få besökande krigsspelare. Vi har väl delvis konkurrerat ihjäl oss själva med Friendly Fire de luxe och några sitter också i andra rum istället. Så kan det vara och så kan det förbli.

Vi pratade lite om det och vi ska försöka att nästa år lägga ännu större vikt vid demospel och på så sätt slå ett slag för hobbyn. Målet är ett par spel till som vi ska kunna demonstrera och vi ska ha en bättre beredskap för att hjälpa Robin i figgrummet. Vi tar in Otto som stöd och lite nytt blod så får vi se hur det går. Vi kommer att ställa upp nåt åtminstone halvmonster för vår egen räkning och för åtminstone lite imponatoreffekt.

Själva hade vi attans kul och kom upp i två hex per timme i Race to Bastogne.

Ang: Demospelande

Tycker att det låter som en utmärkt tanke. När tid finnes är LinCon alltid en lockande möjlighet för min kalender.

 :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BjornH

LinCon var väldigt kul som vanligt! Av någon anledning så lyckas jag glömma vardagen, vilket oftast är bra (ibland kan vardagen slå tillbaka när man kommer hem  :D ). Tyckte det verkade vara mer folk i år på konventet? Det var iaf totalkaos i grillkön på torsdagen, tog lätt en timme att få burgare. Och både vårat rum och Blipprummet verkade ha aktivitet hela tiden.

Själv tycker jag det är lite synd att grill är helt stängd på söndagen och kiosken knappt öppen alls på söndagen och att de verkar sikta på att man ska ut kl. 12. Tidigare kunde man lugnt vara kvar till 3 på söndagen utan att någon tittade snett på en. Vi satt kvar i vårat rum till ca 14 och det gick faktiskt bra. Bara enstaka personer som kom förbi och sa: "Börja inget nytt parti"-typ. :) Jag förstår att det är strikt egoistiskt tänkt av mig, jag är glad att de orkar arra konventet över huvud taget.

   

Rydfalk

Citat från: BjornH skrivet 23 maj 2023 kl. 13:14:30Det var iaf totalkaos i grillkön på torsdagen, tog lätt en timme att få burgare.   
Ja, det var fruktansvärt! Som jag förstår det - enligt en annan gammal stöt och konventsräv - så var det generationsskifte vid grillarna. Det verkar ha varit en del gruff och de gamla blev inte ombedda att lära upp den nya. Detta är andrahandsuppgifter men... det kändes troligt när man såg grillborden.

Men, nej. Det går inte att jämföra Blipp-rummet med pre-pandemin när vi ofta hade de flesta borden upptagna. Tror att vi toppade på 8 samtidiga spelare - arrangörerna borträknade. Oftare var det två eller inga spelare. Vi lägger lite mer energi på marknadsföring så får vi se.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jag hade ett väldigt behagligt Lincon, där torsdag em till lördag kväll. Undvek burgare och burgarkön men tog en sista kvällen för sakens skull. Träffade och spelade med lite nytt folk vilket var en angenäm upplevelse.

Håller med om att det är synd att de åtminstone officiellt verkar vilja avskaffa/minimera söndagen, det gör ju att det inte är lönt för oss "långväga" att övernatta en gång till. Om man å andra sidan kan sitta till 14 i praktiken är det kanske inte så farligt men svårt att lita på? Visst kan man förstå att de vill städa och hem men  man får se upp så att man inte effektiviserar bort en konventsdag helt och hållet.
1914

pelle

Jag hade ett bra Lincon, men lyckades inte spela så mycket. World at War 85 var roligt. Jag hann spela det två gånger, plus att jag försökte vara med och hjälpa en ny spelare i ett tredje parti. Fortfarande inte övertygad om att spelet är bättre än gamla WaW, men det SER bättre ut. Hängde en del i Krigsspelsrummet Figg, men spelade inte något där.

Var nära att köpa en eller ett par expansioner till gamla WaW i en av butikerna, men bestämde mig för att jag inte hade plats för det just nu. Köpte ett Nations at War: White Star Rising i stället, alltså gamla WaW fast VK2. Jag bestämde mig för att det får plats.

pelle

Blir det någon forumtråd för Lincon 2024?

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"