Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Elias Nordling

Napoleon's Art of War

Startat av Elias Nordling, 21 juni 2009 kl. 12:37:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Niek kunde inte vara med i dag, så vi andra improviserade ihop ett Wavre-scenario baserat på Wikipedia, för att se om slaget var njutbart som stand-alonescenario. Vi fann att det var det.


"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nielsen.filip

Jag tycker det ser fantastiskt ut. Väntar med spänning (även om Waterloo ser lite trångt ut)!  :up:

Har ni tittat på andra slag förutom 100-dagarna?

Elias Nordling



Inget egentligt arbete pågår, men vi har sålt in flera titlar till MMP om detta går bra. Nästa titel blir i så fall nästan säkert Eylau, då det finns en prototyp från NBS-tiden som en av våra medarbetare gjort, som går att ratta om till det nya systemet. Det blir ett enkartsspel.

Utöver dessa två ingick Borodino och Wagram i vår sales pitch till MMP. Jag är personligen skeptisk till Borodino och såg hellre Leipzig. Sedan har jag på sistone känt ett sug till Abensberg-Eckmühl, och satt för en stund sedan med linjal och mätte ytan de slogs över. Sex kartor, om man inte hittar något sätt att vrida dem på...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Och om någon tänkte spela spelet i helgen med mig finns nu version 56 av reglerna på

http://www.nordling.nu/elias/napart/Maps/

Inga dramatiska ändringar förutom en helt ny version av Force March-regler, som förmodligen bara påverkar stora kampanjen.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Just hemkommen från designerhelg i Nijmegen. Vi spelade ett nytt scenario, Den 17 juni minus preussarna, när fransmännen har möjligt att fånga och krossa Wellington om de är lite på.

Ett kul och intressant scenario! Vi spelade det som 3-kartors men kommer förmodligen att trimma ner det till en karta som alternativ. Mycket manövrerande och att göra en ordnad reträtt under tryck är inte det lättaste för britten. Höjdpunkten var när Napoleons kejserliga garde dök upp precis bakom Wellingtons vänstra flank, och sedan bara satt där, förmodligen i väntan på ett lagom effektfullt åskväder att storma i.

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nielsen.filip

Mkt roligt att detta rullar på igen! Väntar med spänning!

Elias Nordling

Egentligen rullar det hela tiden, bara väldigt långsamt ibland :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

nielsen.filip