Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.

Visa inlägg

Meddelanden - Kanger

#1
Kalla kriget / SV: Dien Bien Phu
5 januari 2024 kl. 14:54:27
Vill bara nämna att version 2.5p finns att ladda ner (CSW eller BGG). Alla ändringar ni ser är inte errata eller nya regler, men ett kontinuerligt förbättrande av själva texten, så att den ska bli så glasklar som möjligt (därför har den nått bokstaven "p").
#2
Andra världskriget / SV: Replay av 3Ws Bloody Keren
5 januari 2024 kl. 14:22:56
Ett allvarligt misstag som Vance gjorde, och inte bara med Bloody Keren utan även en gång till med Forgotten Legions (hans remake av Keren), är att han missade att i princip alla floder är snustorra under den här årstiden. Det är bara att googla så ser man bilder av Mussolini-bron vid Agordat som spänner över en torr flodbädd.

Anledningen till att britterna stannade upp när italienarna hade saboterat bron var inte för att man inte kunde köra förbi på flodbädden, utan för att man tyckte att bron var bättre. Man trodde inte att det var så bråttom så man spenderade ett dygn åt att laga den för att underlätta för supplyn att ta sig över. Det visade sig vara precis den tid italienarna behövde för att bita sig fast vid Cheren.
#3
Kul att du gillar det

Testa gärna Primogenita
#4
Andra världskriget / SV: Replay av 3Ws Bloody Keren
28 december 2023 kl. 16:49:25
Det är klart att jag har Bloody Keren. När Roger Miller på Revolution games undrade ifall jag ville göra ett spel hos dem så ville jag testa ifall jag kunde göra ett spel från idé till print inom 4 månader. Jag bestämde mig då för att göra en remake av Keren, fast med mitt eget system. En bärande idé i alla mina designs är att försöka bibehålla en nerv in i det sista.

Med detta sagt så vill jag åter påpeka att Primogenita visserligen täcker samma område och topic, men är ett helt nytt system. Förhoppningsvis bättre och roligare.
#5
Första världskriget / SV: 1914- Nach Paris
9 augusti 2023 kl. 14:14:32
Har spelat en hel kampanj. Min verdict är: ... Nja

Allt är otroligt snyggt, men det finns delar av systemet som är rena dumheter. I ett spel med massor av blippar tvingas man komma ihåg vilka som har gjort vad i vilken game turn när man ska ta bort vissa markörer. Saker och ting som en utvecklare borde ha strömlinjeformat, om nu designern inte är kapabel till detta (detta har tydligen varit ett pet-project under 10 år, så tydligen skulle ALLT med). Det finns grundteman i systemet som är coolt, men min övergripande känsla när kampanjen var över var irritation.
#6
Andra världskriget / SV: La Primogenita
4 februari 2023 kl. 19:42:15
Ursäkta mitt sena svar.

Italienska Elite Units påverkar Order 12 och 3 (inte 1). Inget annat, men att slippa 12:an är viktigt nog.
#7
Andra världskriget / SV: La Primogenita
22 januari 2023 kl. 16:26:38
Någon som har fått sin ännu?
#8
Andra världskriget / SV: La Primogenita
1 januari 2023 kl. 17:34:39
Fast det är Order-chits som spelarna väljer hemligt så funkar det förvånansvärt bra solitärt. Man väljer liksom de vettiga ordrar som behövs för stunden oavsett om man som solitärspelare känner till de ordrar som man just har valt för den andra sidan.

Narrativt är det naturligtvis spänning till sista gameturnen. Italienaren måste plugga igen fyra hål som leder upp till höglandet samtidigt som de slits ner. Britten å andra sidan har klockan emot sig.
#9
Andra världskriget / La Primogenita
31 december 2022 kl. 16:38:10
Jaha, gott folk. Finns hos Legion Wargames

{trumvirvel]

#10
Boxen / SV: God Jul
23 december 2022 kl. 14:18:03
Det finns faror på vägen förstås

#11
Boxen / God Jul
23 december 2022 kl. 13:40:09
I väntan på den stora ukrainska motoffensiven så vill jag önska alla God Jul


#12
Jag tror att träning, moral, och ledarskap är de viktigaste aspekterna, även taktiskt (och därmed också operationellt). Det har ingen betydelse att man sitter i en väldigt bra stridsvagn om man inte kan hantera den, eller ger upp, eller skjuter sist.
#13
Krigsspel / SV: Hur svårt kan det vara?
6 december 2022 kl. 14:49:59
Jag tycker att en miss av den här magnituden är oförsvarlig. Det är dessa tre fort där de mesta striderna äger rum (varav en, som sagt, är en supply source). Hur f*n tillåts en sådan slapphet? Hur går det ens till? Någon gör ju kartan utifrån instruktioner, är det ingen som kollar? Eller ännu värre, var det "rätt" position tills någon efter att spelet släpps påpekade att det inte funkade?

Återinför västtyskt yrkesförbud inom vissa i branschen
#14
Hur får du till träning, moral, och ledarskap?
#15
Krigsspel / SV: Hur svårt kan det vara?
5 december 2022 kl. 13:31:53
Nu har jag fått svar från Javier. Det visar sig vara en map errata. Tre av de viktigaste forten (vilka är tryckta på kartan), varav en är en supply source, ligger egentligen i andra hexes ...

:shock:  :x  :evil: