Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Brain

Krigsspel.se@BSK37

Startat av Brain, 11 oktober 2019 kl. 19:44:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Brain

Sent omsider fick undertecknande tummen ur och kände för att arrangera lite.
Har ett arr som heter Krigsspel.se@BSK37 på just BSK37 (Borås Spelkonvent 37)

Kommer erbjuda den vanliga kompotten med lite lättare introduktions-krigsspel men även möjligheten att spela Space Empires 4x på stor karta.

Som ni märker har jag ändrat om titeln på arrangemanget då rummet när jag hållit det blivit mer en plats för personer på Krigsspel.se att spela lite andra spel och inte enbart krigsspel.
Nya titeln representerar spelandet i rummet bättre imo.

Jag har med Space Empires 4x och ASL som primära spel.
Hör av er här om ni har frågor.
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Hannes


Delirium

Jag ska försöka dyka upp med War Room till krigsrummet. Återkommer med bekräftelse.
1914

Floxon T


Delirium

Jag kommer att ha War Room med mig på lördagen på konventet. Vi testade det igår på Armagedon och hade riktigt kul med det och det gav mersmak.

/Björn
1914

Delirium

Kommer någon alls till Borås?
1914

Brain

Rummet är dukat och redo för att spelas i
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Delirium

Utmärkt! Vi ses på lördag!
1914

Brain

#8
Väldigt stilla fredag för Krigsspel.

Många lyssnade gärna på Space Empires 4x grundmekaniker men de flesta var redan uppbokade på annat så de hade inte de timmarna som behövdes  för ett parti.
Ett parti Julius Caesar slutade runda 1 då jag min vana trogen slår lågt på sexsidiga tärningar konstant (Slog absurt lågt).
Spelade ett soloparti SE:4x mot Doomsday Machine men insåg att man inte kan applicera alla flerspelarregler vi kör med mot dessa. Mötte upp den första DM med 4 Titaner, 3 Dreadnaughts, 1 Battleship och mitt flaggskepp. DM gick upp i rök innan den hann skjuta....

Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Brain

Under lördagen blev War Room spelat.

Alla nyanser är inte hittade ännu (2 spelningar på 3 respektive 4 rundor) men nu när reglerna och striderna sitter bättre bäddar det för intressantare omgångar i framtiden.

Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se