SMF - Just uppdaterat!
Citat från: Fredrik H skrivet 12 februari 2025 kl. 16:21:09Men det är något intressant i vad som får oss att inte gilla något och samtidigt gilla något annat. Känslan av att så här gick det inte till drabbar både mig och andra emellanåt. Det märkliga är väl att den inte drabbar en varje gång man spelar. Jag kanske ogillar en mekanik i, säg Wif (Hitler valde inte mellan land eller combined movesVisst är det så att det är individuellt i vilka "felaktigheter" som vi har lättare att svälja och spela vidare jämfört med dom som får oss att säga att "nu pallar jag inte det här längre".), samtidigt gillar jag Winters victory - som om Napoleon i command-fasen visste att hans order till Murat skulle ta två turns för han var nio hexar bort...
![]()
Citat från: Strv102r skrivet 12 februari 2025 kl. 15:31:10Är det ett ryskt batteri som hamnat lite illa till där bakom redutten det fajtas om?
Citat från: Elias Nordling skrivet 12 februari 2025 kl. 16:27:16Jag kommer av den här diskussionen att tänka på SCS-serien, som verkligen präglas av en "Eh, it's fine"-attityd. Så länge slutresultatet är någorlunda i linje med historien och order of battle matchar det historiska så är allt bra. Men det som händer på brädet däremellan liknar sällan det som hände i historien.
Sidan skapades på 0.025 sekunder med 21 databasfrågor.