avatar_Maglica

8th Army: Operation Crusader- The Winter Battles for Tobruk, 1941,

Startat av Maglica, 28 april 2022 kl. 16:48:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Maglica

Hejsan,
Under en inventering av min kopia av "8th Army: Operation Crusader" från GDW noterade jag att regelboken saknas. Någon som kan förbarma sig över mig och scanna den åt mig?

Tack på förhand,
Robert
Robert Maglica

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Maglica

Jag lyckades få en scan på CSW,så problemet är löst. Icke desto mindre, stort tack för erbjudandet!

/Robert
Robert Maglica

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Micke G

Jag har ett ex men har bara solospelat lite för att lära mig. Återkom gärna om vad du tycker om spelet  :D

Maglica

Solospel med "double-blind"  :shock: Modigt eller galet, därom tviste de lärde.  :)
Hoppas hinna spela detta under året. Återkommer med intryck.

/Robert

Robert Maglica

Micke G

Nja, måste ju börja nånstans för att lära sig hur det funkar! Tror även detta spel skulle funka att plocka bort double-blind elementet, men då finns det nog andra spel om operationen som är bättre.

Elias Nordling

Jag älskade double blind-spelen, särskilt Market Garden och Normandie. Crusader har jag spelat lite färre gånger. Provar gärna på Rimforsa.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Maglica

Robert Maglica

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jerry

Fan vad nice, ett klassiskt 80-talsspel, skulle velat vara med ....
Ha det så kul
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

Borde gå att köra PBEM också. Eller iaf Play by Chat, där man skickar sina hexer en och en. Nu blev jag sugen på att försöka det!

Jag har också de gamla Wargamer Double Blind-spelen Clash of Steel och West Wall som jag vill prova nångång.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Ingen risk att man råkar tjuvtitta på motståndarens bräde om de är i olika städer  :mrgreen:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Citat från: Elias Nordling skrivet 17 maj 2022 kl. 06:36:58Jag älskade double blind-spelen, särskilt Market Garden och Normandie. Crusader har jag spelat lite färre gånger. Provar gärna på Rimforsa.
Kom ihåg seriern. Crusader var spännande och kul, spelade det några gånger. Normandy tråkig, för liten yta och orörligt. M-G bara en gång, stökigt.




Micke G

Citat från: Elias Nordling skrivet 19 maj 2022 kl. 13:55:07Borde gå att köra PBEM också. Eller iaf Play by Chat, där man skickar sina hexer en och en. Nu blev jag sugen på att försöka det!

Jag har också de gamla Wargamer Double Blind-spelen Clash of Steel och West Wall som jag vill prova nångång.
Har för mig att det står i reglerna att man även kan köra det via telefon  :D