Last Chance for Victory
SMF - Just uppdaterat!
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg gjorda i tavlor som du har tillgång till.
Visa inläggCitat från: Fredrik H skrivet 25 april 2026 kl. 22:56:19Läget är relativt historiskt efter de första dagarnas strider. De brittiska stränderna lyckades med sina uppgifter, man tog Bayeux och förstörde radarstationen, men flera brittiska divisioner har tagit ordentliga förluster. Tyskarna har också fört fram både rätt trötta infanterister och flera pansardivisioner. Caen hålls av väldigt starka förband.
För tyskarna är situationen jobbigare framför jänkarna. Man trycktes tillbaka vid Omaha och den enda infanteridivisionen måste återhämta sig i StLo. 17SS har klivit av tåget, men något stöd till Cherbourg är det inte tal om. Här kommer de närmaste veckorna bli kritiska, man har ingen möjlighet att få till en begriplig front.
Systemet gör dock sitt här. Det finns en allierad plan som ska följas, och den har tydliga och strandnära mål. Dessutom så skulle eventuella genombrott snabbt förlora kontakten med kårens HQ och få det svårt att åstadkomma något.
Stridssystemet är mycket intressant och spännande. Man tillfogar varandra förluster efter hur mycket eldkraft man genererar och det är påtagligt många faktorer som spelar in. En turn känns också i det närmaste schack-liknande, med alternerande aktiveringar. Det skulle vara väldigt lite dötid FtF.
Citat från: David Sunnergren skrivet 8 april 2026 kl. 23:32:36Citat från: FRVO skrivet 8 april 2026 kl. 17:18:38Imperial Elegy
Första utgåvan, andra trycket.
Är det någon skillnad på utgåvorna?
Citat från: Elias Nordling skrivet 23 februari 2026 kl. 10:31:21Vore kul att höra lite rapporter från Imperial Elegy-partierna!
Citat från: chumchu skrivet 23 februari 2026 kl. 13:26:28Tack alla för ett trevligt FF. Särskilt till de som speltestat mitt spel och kommit med input. Mitt mål för året är att komma till en "färdig" punkt med spelet så att det blir självgående eller jag känner mig fri att gå vidare till nästa projekt. Victory conditions är ungefär:
Decisive victory: färdig prototyp med en utvecklare som är intresserad
Major victory: färdig prototyp och plan för självpublicering/digital version/print-and-play
Minor victory: färdig prototyp och pitch som skickats iväg
Jag tänker att prototypen är färdig när grundreglerna inte ändras mer än errata/förtydliganden, regelboken är skriven och spelmaterialet är funktionellt.
Här finns en länk till en mapp med den senaste versionen av regler och spelmaterial för den som vill kolla:
https://www.dropbox.com/scl/fo/v0idpjhbz251e41qe9ajl/AByaU7HNO2A627ENS73ep5s?rlkey=xkhdql36tbqyt9g5e4x9id549&st=hqzkak8r&dl=0
En fråga till forumet eftersom jag har utvecklat spelet så länge så har jag inte något utifrånperspektiv på det, vilken av titlarna nedan hade låtit mest intressant för dig? Egna förslag är mycket välkomna.
1) Sugar, Spice & Smallpox - Global History from 6000 b.p.
2) Civilisations & States - From the Agricultural Revolution to the Industrial
3) La Longue Durée - A Game of Civilisations, Crops and Changing Technology
Citat från: CochonBombardier skrivet 16 februari 2026 kl. 09:05:53När är lämplig tid att anlända på fredagen? Incheckningstidsinformationen saknas på hotellets sida. Det enda jag vet är att senast tid för incheckning är kl 18.
Citat från: CochonBombardier skrivet 13 februari 2026 kl. 10:48:21Citat från: Magu skrivet 13 februari 2026 kl. 00:58:37Citat från: FRVO skrivet 12 februari 2026 kl. 21:36:50Toppen! Då är vi sex pers till HiS på lördagen:
magu
CochonBombardier
thermopylai
Johan G
trs62
FRVO
Toppen! Då packar jag ner HiS i väskan. 🥳
Ska vi välja/slumpa spelare redan nu om nån vill läsa in sig särskilt på sin nation? Har någon särskilda önskemål om lag?
Jag har dock aldrig spelat det förrut. Blir det ett problem? Ska titta på hot to play innan så klart. Hoppas det räcker.
Citat från: Johan G skrivet 12 februari 2026 kl. 21:18:17Citat från: Björn von Knorring skrivet 10 februari 2026 kl. 20:03:40Citat från: Magu skrivet 9 februari 2026 kl. 08:28:20Citat från: Björn von Knorring skrivet 9 februari 2026 kl. 03:59:39Ska vi boka fredag kväll för något? Jag kan ta med China's war. Annars hår Maria eller Friedrich utmärkt.
Jag och Lars har EA:Ardennes planerat till fredagen redan, men annars hade det varit roligt.
Min plan är så här: Torsdag tänkte jag lira ett demo civ-spel
Fredag Imperial Elegy
LÖrdag har jag vikt för SOR eller två omgångar Congress of Vienna. Vilket blir det, eller fick vi till ett sexpersoners Here I Stand
Söndag nog Maria (vi blev tre redan)
Hur ser lördagen ut då? Hur funkar det för Johan?
Citat från: Scipio skrivet 11 februari 2026 kl. 08:16:54En allmän fråga. Är det någon som kommer att åka bil från Stockholm till FF?![]()
Citat från: thermopylai skrivet 9 februari 2026 kl. 10:30:23Citat från: jerry skrivet 9 februari 2026 kl. 08:56:10Citat från: Delirium skrivet 7 februari 2026 kl. 12:39:27Enligt vk1-temat kommer det att köras 1914 Twilight in the East. Tid är från fredag kväll och in i kaklet, även om jag ska försöka tjuvstarta innan dess.
Det är ett jättebra lagspel så fler spelare välkomnas, dock ser jag helst att man har testat lite innan. Jag ska försöka klämma in en TitE-skola om någon är intresserad att testa, har t ex lucka torsdag fm. Alltid kul att introducera fler till detta kanske det bästa operationella spelet ever.
/Björn
Jag skulle kunna hoppa på, om det inte finns Imperial Elegy eller EU:PoP tillgängligt. Har spelat lite Tannenberg med systemet.
Sidan skapades på 0.045 sekunder med 16 databasfrågor.