Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

1918: Brother against Brother

Startat av bliree, 3 februari 2018 kl. 22:52:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

bliree

Någon mer som tycker det här verkar intresant! verkar som ett bra insteg till CDGs!
Och om ett ämne som inte är sönderspelat!  :D

Engelbrekt

Jepp, min första kickstarter någonsin.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

swat_petter

Ja det ska bli riktigt spännande att prova det här så småningom, inte min första kickstarter men ett av mina största krigshistoriska länder intressemässigt!

Andreas Lundin

Bra att du ks-ade det David. Då slapp jag! :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

swat_petter

Någon som skulle vilja styra upp en träff när det beger sig, när det nu blir? Bor själv i Göteborg och skulle vara roligt att spela så snart det anländer :)

Klas Malmström

Lite necro-posting här: Anders (Wes) och jag avslutade ett parti av detta spelet igår (andra sittningen av två).

Dom röda lyckades klamra sig fast i Viipuri ända till slutet av maj för en seger. Delvis tack vare ett motanfall av dom röda kring Helsingfors som föranledde att en tysk enhet (dom starkaste i spelet) förflyttade sig från Viipuri fronten för att hjälpa till att inta Helsingfors (vilket lyckades). Dock innebar det att dom vita endast hade ett anfall mot Viipuri som skulle kunna ha lyckats inta staden - dock var oddsen emot det.

Annars stod dom hårdaste striderna i och omkring Tammerfors - många vita och röda brickor ligger det i kyrkogårdarna i dom trakterna.
Klas Malmström
Linköping