Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

Vi borde ha en skryttråd där vi skryter om våra senaste köp. Får hoppas att tråden håller sig halvlevande och att folk faktiskt blir lite nyfikna och inspirerade.
Som trådskapare så får jag väl börja med mitt senaste köp (och mitt nästan-köp och nästan-köp två):

Senast köpta:
Dawn of the Rising Sun. Råkade köpa Russian Battleship Vs Japanese Battleship: Yellow Sea 1904-05 (Osprey) av misstag. Rysk-Japanska kriget var ju hur häftigt som helst, så när jag såg att en kille som jag redan köpte andra grejer av hade spelet för 15 pund så slog jag till.

Nästan-köp:
Whistling Death. Letade efter ett annat spel, såg det här, blev sugen, Sebastian hade ett exemplar till salu.

Wacht Am Rhein II. Var skeptisk för att det var DG. Jonas visade en häftig bild, jag såg den fantastiska kartan, testade med Jan-Kristian på Galore, blev helt såld, Bernadotte (och en italienare) har ett ex till salu.

Nu får jag hålla på hobbybudgeten tills Oktober :(

Strv102r

#1
Takten i mina inköp har nästan avstannat jämfört med för ett par år sedan. Jag har allt jag vill ha och väntar bara på nya P500, preorder eller motsv. Men ibland blir det något på Ebay ändå. De senaste köpen är: SCS Gazala (Ebay) , S&T Greek tragedy och TCS GD42.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

jonjac

#2
Hmm... jag anser mig fortfarande som krigsspelsnybörjare, men har iaf lyckats köpa följande häromsistens...

Ambush! (av Fager)
Move out! till Ambush!, från eBay
Fields of fire, av Pelle
Squad Leader (ja, inte ASL alltså), från eBay
PQ-17 Arctic Naval Operations 1941-43, påväg från GMT (P500)

Delirium

#3
Köpte mycket CDG en period, har tröttnat på dem, har även sålt av ganska mycket Fantasy Flight-plast (inte snygga i bokhyllan). Är inne på hexagoner, blippar och kortlöst. Full kontroll över kriget ftw.

Någon som vill sälja ett gammalt eller nytt OCS Burma förresten? ;)
1914

SebastianKalucza

#4
Efter Friendly Fire blev jag lite CWB biten igen, hade glömt bort hur kul den serien var.
Så det blev:

April's Harvest och Strike Them A Blow.

Sen har jag länge hållit utkik efter ett ex av Great War in Europe Deluxe, och kunda inte låta bli när ett ex låg ute på ebay :)

tinG

#5
Senaste inköpen:

1. WestFront (CG)  100 spänn för komplettera mitt EastFront.

(Någon som vill hjälpa mig komma över de gamla versonerna av MedFront och EuroFront?)

2. Elusive Victory (GMT)

3. Advanced Pacific Theatre of Operations & Africana Orientale Italiano (DG)

4. Puerto Rico   Familjen behöver också underhållas!

5. GD´42 (Gamers/MMP)   Jag har visst alla spel i TCS-serien (- 'Force Eagle War')

6. GBOH Alexander (GMT)

7. Ship of the Line (GMT)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Mode

#6
Senaste månaden:
- Elusive Victory (ÄNTLIGEN!!!)
- The Kaiser´s Pirates (det var ju 50% rabatt)
- Ship of the Line
- Birds of Prey
- 1805 (på väg över pölen sedan fem dagar)

Funderar på nya utgåvan av Down in Flames inom en snar framtid.

Efter att ha sålt av en hel del gammal mög och inte köpt särskilt mycket under några år verkar det öka igen, ligger väl runt tio hyllmeter f.n.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

#7
Arriba Espana! från World At War damp ner i brevlådan igår. Innan dess var det väl Elusive Victory, men det har jag ju redan spelat ett tag. Är inne på tredje partiet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

#8
Mina senaste ~20 spelköp har alla varit eurogames...  :oops:  (jag är tuff och spelar hela DAK-kampanjen i lokalen så jag kan unna mig lite eurogames och fortfarande vara häftig.)  :twisted:  :P

Men OCS: Baltic Gap borde välan komma snart. Likaså Mark Simmonitch The Caucasus campaign.

silversixx

#9
Kul med så många svar på en kort stund :up:
Tilläggas bör att jag även skinnat Björn på Lobositz under ett av hans svaga ögonblick.

matpe

#10
Jag skickade iväg följande order för en timme sen:

Endeavor
Stone Age
Middle Earth Quest
Adventurers Vault 2
Divine Power
Eberron Player's Guide

inte något krigsspel alls den här gången.

Elias Nordling

#11
A Victory Denied och Operations Special Issue #2 dök just upp. Med UPS. Jag är pappaledig, så jag var faktiskt hemma när de ringde på.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

silversixx

#12
Trodde hastigt att Elias var Andreas (fråga inte varför), så jag satte kaffet i halsen när jag såg A victory denied...

CiteraMina senaste ~20 spelköp har alla varit eurogames... Embarassed (jag är tuff och spelar hela DAK-kampanjen i lokalen så jag kan unna mig lite eurogames och fortfarande vara häftig.) Twisted Evil Razz
Jag tar det som ett tecken på att du snart hör av dig till mig om mer spel som du vill bli av med ;)

silversixx

#13
Fick precis ett färskt begagnad exemplar av Whistling Death från Sebastian. CoA-tjocka regler är inte avskräckande, jag ger de till Jonas så får han lära mig sen :)

tinG

#14
Citat från: "silversixx"Fick precis ett färskt begagnad exemplar av Whistling Death från Sebastian. CoA-tjocka regler är inte avskräckande, jag ger de till Jonas så får han lära mig sen :)

Äsch det där gammla spelet!  :wink:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte