Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Joakim Petersson

Nybörjare söker motståndare över VASSAL

Startat av Joakim Petersson, 17 november 2017 kl. 08:37:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Joakim Petersson

Vet inte om det här är rätt subforum men jag tror det.

Jag letar efter någon/några att spela något över VASSAL med. Har bara använt VASSAL till lite solo spelande så jag är inte överdrivet van med hur programmet fungerar, och jag har aldrig spelat något online i det. Så ni får ha lite tålamod och förklara hur det fungerar, och om det är några speciella saker man måste göra för att få spelandet att flyta på bra osv (har använt liknande program förut till andra typer av spel och där fanns det en viss "etikett" som var bra att följa för att spelandet skulle fungera bättre).

PBEM eller "live sessions" spelar inte någon roll för mig. Antar att det är lättare med PBEM för de flesta. Vad som spelas är mindre viktigt. Jag är sugen på väldigt många olika spel och kan tänka mig att testa något nytt så det ska nog vara lätt att komma överens om något. Listar några förslag för att få en utgångspunkt, men jag är öppen för att testa det mesta. Det enda jag kan komma på som inte är så intressant är monster som tar en evighet att avsluta (så inge case blue eller campaign for north africa :P), men jag kan tänka mig att testa ett mini monster som tar lite längre tid än vad jag vanligtvis är van med.

Några spel jag kan och gärna spelar:

  • Paths of Glory
  • Twilight Struggle
  • Fire in the Lake
  • A Victory Denied/Lost
  • Bastogne

Några av spelen jag vill testa och lära mig:

  • Empire of the Sun (Har länge velat testa det men jag behöver en bra lärare för den regelboken skrämmer mig)
  • Liberty or Death (Även öppen för andra COIN spel)
  • Normandy '44
  • The U.S. Civil War
  • For the People
  • Washington's War
  • Hands in the Sea
  • I princip vilket CDG spel som helst

ErikLj

Låter intressant, är intresserad.

Återkommer.

/Erik

ErikLj

Citat från: Joakim Petersson skrivet 17 november 2017 kl. 08:37:32
Vet inte om det här är rätt subforum men jag tror det.

Jag letar efter någon/några att spela något över VASSAL med. Har bara använt VASSAL till lite solo spelande så jag är inte överdrivet van med hur programmet fungerar, och jag har aldrig spelat något online i det. Så ni får ha lite tålamod och förklara hur det fungerar, och om det är några speciella saker man måste göra för att få spelandet att flyta på bra osv (har använt liknande program förut till andra typer av spel och där fanns det en viss "etikett" som var bra att följa för att spelandet skulle fungera bättre).

PBEM eller "live sessions" spelar inte någon roll för mig. Antar att det är lättare med PBEM för de flesta. Vad som spelas är mindre viktigt. Jag är sugen på väldigt många olika spel och kan tänka mig att testa något nytt så det ska nog vara lätt att komma överens om något. Listar några förslag för att få en utgångspunkt, men jag är öppen för att testa det mesta. Det enda jag kan komma på som inte är så intressant är monster som tar en evighet att avsluta (så inge case blue eller campaign for north africa :P), men jag kan tänka mig att testa ett mini monster som tar lite längre tid än vad jag vanligtvis är van med.

Några spel jag kan och gärna spelar:

  • Paths of Glory
  • Twilight Struggle
  • Fire in the Lake
  • A Victory Denied/Lost
  • Bastogne

Några av spelen jag vill testa och lära mig:

  • Empire of the Sun (Har länge velat testa det men jag behöver en bra lärare för den regelboken skrämmer mig)
  • Liberty or Death (Även öppen för andra COIN spel)
  • Normandy '44
  • The U.S. Civil War
  • For the People
  • Washington's War
  • Hands in the Sea
  • I princip vilket CDG spel som helst

Hej!

Är intresserad av spel via Vassal, helst live med Skype. Skulle kunna spela någon kväll i veckan och sen en längre pass på helgen, kräver framförhållning.

Några förslag
Empire of the Sun, har spelat men aldrig spelat...
Clash of Giants
War and Peace
The Dark Valley
Pacific War, något scenario
War at Sea
Dien Bien Phu: The Final Gamble

Är även öppet för annat. Svara gärn via email erik(konstigt tecken)ljungberg(punkt)org

Erik

bliree

Jag är också intreserad av ett parti via VASSAL PBEM eller "live" med lite planering.
Spelar det mesta från C&C ancients/napoleonics till red winter

Joakim Petersson

Citat från: bliree skrivet 23 november 2017 kl. 18:46:51
Jag är också intreserad av ett parti via VASSAL PBEM eller "live" med lite planering.
Spelar det mesta från C&C ancients/napoleonics till red winter

PBEM är nog lättare att få till för min del. Har dock dålig koll på hur det fungerar och vilka spel som fungerar bra till det för jag har aldrig testat det förut. Du får gärna komma med förlag :) Så länge det inte är något otroligt tungt spel så kan jag tänka mig att lära mig och testa det mesta.