Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_jerry

Hur är spelen från SPW?

Startat av jerry, 18 januari 2005 kl. 19:22:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

jerry

Hej.
Någon som har erfarenhet av "spw" games det är en firma som marknadsförs hos decision games

fula kartor men rätt sjyssta counters, som sagt, någon som vet hur spelen är ??

jerry
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

tobias

#1
Jag flyttar tråden till första världskriget-forumet och förtydligar rubriken lite.

Tråd flyttad.
Trådens titel ändrad för ökad tydlighet.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

tinG

#2
Svar bättre sent än aldrig eller?!  :o

Citat från: "jerry"Hej.
Någon som har erfarenhet av "spw" games det är en firma som marknadsförs hos decision games

fula kartor men rätt sjyssta counters, som sagt, någon som vet hur spelen är ??

jerry

Oj, det var länge sedan denna frågan kom upp!

Jag har tre av SPW's spel. "The Schlifen Plan", "Tannenberg: Eagles in the East" och "Galicia: The Forgotten Cauldron". Detta spelprojektet är minst sagt ambiöst! Designern har tänkt sig göra spel i samma serie - Der Weldkrieg Series!!

Det är ett tag sedan jag spelade systemet senast med det har hänt att jag ibland plockat fram det och kört lite solo. Aldrig ftf ännu... Serien har en tämligen stor skara hängivna fans men personligen har jag aldrig helt fastnat för det.
Regelboken är kort och koncis, kartan unik i sitt slag med upp till 6 olika(!!!) terrängtyper per hexagon, en per hexsida. Stridssystemet är förståss pro-försvarare, all försvarseld tripplad (om supply points finns att tillgå) och sker innan attackelden räknas ut. Jag skulle vilja säga att spelet nog har en del att ge man det är inte JÄTTESNYGGT direkt. Blipparna (dvs brickorna/counters whatever!) är ganska fula/simpla.
Decision Games's grafiska designers har jag tyvärr inte mycket tillövers för.

mvh
/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

#3
Det största problemet med systemet för mig var att det var så sterilt. En trupp är bara växelpengar, och man kunde lika gärna flytta runt nummermarkörer på brädet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

#4
Citat från: "Elias Nordling"Det största problemet med systemet för mig var att det var så sterilt. En trupp är bara växelpengar, och man kunde lika gärna flytta runt nummermarkörer på brädet.
Precis!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte