Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Russian Campaign (L2) - AAR

Startat av tinG, 22 maj 2007 kl. 10:53:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: "Kemimutt"Till För oss som inte spelat RC så skulle det vara lite kul med korta kommentarer till de olika bilderna.
Narrativ AAR... önskar att jag hade haft tid och ork över att göra det också. Skall fundera över någon form av sammanfattning av varje säsong.
Citat från: "Kemimutt"Till exempel lite mer om hur det kom sig att Stalin lämnade Kreml.
Jag antar att han var rädd!  :lol:

Citat från: "Holmgren"Mycket trevlig tråd - utmärkta bilder!  :up:

Tack Farbror Moderator.  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

Varje gång jag hör något positivt om detta spel så blir jag nyfiken. Och varje gång så skrämmer den "böjda" kartan bort mig. Vissa avstånd blir helt enkelt en smula konstiga.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Kemimutt

Citat från: "tinG"
Citat från: "Kemimutt"Till För oss som inte spelat RC så skulle det vara lite kul med korta kommentarer till de olika bilderna.
Narrativ AAR... önskar att jag hade haft tid och ork över att göra det också. Skall fundera över någon form av sammanfattning av varje säsong.
Citat från: "Kemimutt"Till exempel lite mer om hur det kom sig att Stalin lämnade Kreml.
Jag antar att han var rädd!  :lol:

Citat från: "Holmgren"Mycket trevlig tråd - utmärkta bilder!  :up:

Tack Farbror Moderator.  :)

Behöver inte vara så mycket, som det är nu kan jag inte ens se skillnad på sovjetiska och tyska trupper. Kort text i stil med: "Tyskland pressar fram genom leran mot Kreml" räcker bra.

Scipio

Tack för bilderna Jonas!

När kommer fortsättningen?  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Sten Ekedahl

Det här var kul att se! TRC har jag spelat många gånger under de senaste 30(!) åren.  8) I mitt tycke är det en av de verkliga klassikerna.  :up: Jag har upplevt många varierande slut på detta spel; Sovjet invaderar Berlin i oktober '44,  :oops:  Stalin tillfångatas i Moskva februari '43  :evil: - och den bästa av dem alla - Stalin arkebuseras mot en rumänsk ladugårdsvägg av finska trupper i september '44!   :ultra:  Visst, ett "enkelt" spel, men det har samtidigt många olika strategiska möjligheter, och den som inte kan ha, och hålla fast vid, en långsiktig plan åker obönhörligt på däng. Ett av de bästa spelen för att introducera nybörjare i vår fantastiska hobby.

Ser med stor förväntan fram emot fortsättningen på AAR, gärna med lite kommentater om planerade och uppnådda - resp ej uppnådda - mål för vardera sidan.

Sten Ekedahl

P.S.
Det ser hittills ut att gå ganska bra för det düska herrefolket. Saknar därför den djärva framstöten, tillsammans med de tappra finska ödemarkskrigarna, för att skära av järnvägen från Arkangelsk och därmed även Lend-Lease tillförseln; ett verkligt dråplag för ryssen om det lyckas! :P
Wargames - Laborationer i historia