Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_sfclinken

NATO-WP, spel sökes

Startat av sfclinken, 17 november 2005 kl. 14:59:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Wedman

#15
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Wedman"Och nu har jag gjort färdig en första version av markstridsreglerna med ett scenario som gäller en sovjetisk invasion av Österrike.

Kustförsvar i Österrike? VAd är det jag missar? :?

 :lol:

... och nästa del blir ett scenario för kustförsvarsreglerna som gäller en sovjetisk invasion av Nordnorge!

Jag gillade nivån på skala och komplexitet i Fleet-spelen men kustartilleri är helt ignorerade i de spel com täcker norra (2nd Fleet) och södra (3rd Fleet) Norge.

Anledningen till att jag valde Österrike som test på markstridsreglerna var just att det är ganska långt från något hav och för att en sovjetisk angripare inte skulle ha haft så många val. (Dessutom la jag ner en del tid i vintras på att sammanställa en OOB för Österrike
http://63.99.108.76/forums/index.php?s= ... opic=20414)

Johan

#16
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Johan"Invasion kan betyda angrepp, det krävs inte amfibieoperationer.

I en spelserie som hete något med "Fleet" finns det en del subtila hintar om båtars inblandning i det hela...  :P

Glöm inte kontexten, han ville bygga ut Fleets-spelen till att handla om markstrid oxå. :P
Mvh Johan

A F

#17
Citat från: "Johan"Glöm inte kontexten, han ville bygga ut Fleets-spelen till att handla om markstrid oxå. :P

Vad blir tid/mark-skalan för landstriden?

Wedman

#18
Citat från: "Anders Fager"Vad blir tid/mark-skalan för landstriden?

Samma skala på kartan som i orginalen, tidsskala 24 h.

A F

#19
Citat från: "Wedman"Samma skala på kartan som i orginalen, tidsskala 24 h.

Och skalan i originalen är?

Wedman

#20
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Wedman"Samma skala på kartan som i orginalen, tidsskala 24 h.

Och skalan i originalen är?

1 hex = 46 nm (85 km)

Wedman

#21
Citat från: "Wedman"Jag har arbetat med en utvidgning av Fleet-spelen till att även täcka markstrid och kustförsvar (i 15 år!) och nu har jag gjort färdig en första version av markstridsreglerna med ett scenario som gäller en sovjetisk invasion av Österrike. Är någon intresserad av att titta på det jag gjort så skicka ett PM med epostadress så kan jag maila över karta/regler/tabeller/spelpjäser.
Nu har jag gjort en box till Cyber Board, och även ett nytt scenario för ett Sovjetiskt anfall på Finland. Skicka ett brev till min hotmailadress jakobwedman om du vill ha en kopia.