Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

OCS: Baltic Storm (MMP/The Gamers)

Startat av BigPapaBear, 25 juli 2007 kl. 10:03:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

LÄste på Consimworld att John Kisner sökte speltestare via VASSAL till Baltic Storm. Om det finns intresse att ha en svensk motståndare, så kan jag kanske ställa upp...alltså om det är någon som redan är speltestare vill säga.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

För att svara på Björns fråga i annan tråd:

(OM jag minns rätt) Supply (alltså den som man använder i Suplly Phase) dras från större hamnar (som i Tunisia) och från off-map via jvg. Men den jvg-förbindelsen blir ju kanske avskuren så småningom... Då är det hamnar som gäller. Men axis kan också få supply från befolkningscentra i de baltiska staterna, men dessa räcker inte att försörja hela styrkan. De fungerar som så att beroende på hur stora de är så försöjer de ett antal RE inom en viss range...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

f.ö. tror jag att arbetsnmanet på spelet numera är Baltic Gap? Förkortningen BS funkade tydligen inte...

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"f.ö. tror jag att arbetsnmanet på spelet numera är Baltic Gap? Förkortningen BS funkade tydligen inte...

OCS: Baltic nazi squeeze var mitt förslag
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

Läste på CSW att både Baltic blopp och Guderian's Blitzbobble 2 (eller 3?)kommer att hoppa in på Pxxx-samtidigt. Minns inte när, men frasen "sent 2008" känns inte helt verklighetsfrämmande.

:up:  :up:  :up:  :up:  :up:

Två givna köp!
En mycket bitter liten man.