Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tinG

Operational Combat Series (The Gamers/MMP)

Startat av tinG, 29 mars 2005 kl. 00:32:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

#15
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#16
November 1

Våran GBII-kampanj har nu kommit in i november månad.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Holmgren

#17
Det är lite tråkigt att du inte har fått någon respons på dina länkar på senare tid. Jag uppskattar dem i alla fall och hoppas att du fortsätter meddela oss vid varje uppdatering!  :up:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tinG

#18
Citat från: "Holmgren"Det är lite tråkigt att du inte har fått någon respons på dina länkar på senare tid. Jag uppskattar dem i alla fall och hoppas att du fortsätter meddela oss vid varje uppdatering!  :up:

Tack!

Jag får ju lite feedback via statistiken på min webbplats. En och annan kommer ju faktiskt in från Krigsspel.se! ;)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

butch

#19
Väldigt spännande bilder att dregla lite lagomt över :)

Men jag tänkte göra ett sidospår. I framtiden, när man har nog med pengar tänkte jag nog investera i en av dessa OCS spel. De jag har funderingar på är efter att ha läst boardgamegeek är följande spel:

Korea: The Forgotten War
Burma
Sicily: Triumph and Folly

Någon här som testat något av ovanstående spel och vill dela med sig?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Mattias Rönnblom

#20
Både OCS Sicily och Korea är utmärkta spel.

Korea är det lite mindre av dem två, och passar egentligen bäst som tvåspelar-spel, även om man kan spela tre eller fyra också. Antalet brickor och brickdensiteten är låg, och det är mycket rörligt, spännande och koncentrationskrävande, precis som de flesta OCS-spel. Rekommenderas med fördel till de som vill prova på systemet. En aspekt av systemet som inte är med är flygstrider. Det är dock inget jag saknar, då flygsystemet är den svagaste delen av OCS.

Sicily är också ganska litet, med OCS-mått mätt. Det som passar bäst är tre spelare; en tysk, en britt och en amerikan. Även fyra spelare funkar också bra. Spelet är "öppet", och det finns en bunt alternativa strategier att välja på. Speciellt för de allierade. Jag misstänker dock att Sicily kan bli lite tråkigt om man spelar väldigt defensivt som tysk, och backar upp i bergen snabbt.

Burma har jag inte spelat än.

A F

#21
Citat från: "Mattias Rönnblom"Jag misstänker dock att Sicily kan bli lite tråkigt om man spelar väldigt defensivt som tysk, och backar upp i bergen snabbt.

Det finns teorier som säger att det går att fördröja längs Etnats sidor hela spelet. Andra menar att det är Tyskt självmord, för då släpper man i land det allierade luftherraväldet. Ett bra spel, hursomhelst. Ska man ändra nått i det så bör man ha nån slags desserteringsregel även för det italienska flyget.

Citat från: "Mattias Rönnblom"Burma har jag inte spelat än.

Ett ytterst märkligt spel. Men kul.

butch

#22
Intressant, men har någon provat på några av de äldre och mer ovanliga gamers spelen såsom:

Stalingrad Pocket och Fallschirmjager?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Holmgren

#23
Citat från: "butch"Intressant, men har någon provat på några av de äldre och mer ovanliga gamers spelen såsom:

Stalingrad Pocket och Fallschirmjager?

Vad säger ni - skall tråden, såsom namnet antyder, vara exklusiv för OSC eller breddar vi ut den till att omfatta även SCS & TCS?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

butch

#24
Har jag glidit utanför ramarna?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

A F

#25
Citat från: "butch"Har jag glidit utanför ramarna?

VEm bryr sig? Skriv på. :twisted:

Holmgren

#26
Citat från: "butch"Har jag glidit utanför ramarna?

Nej, inte alls, men då trådskaparen i sitt inledande inlägg konstaterade att det "bör [...] finnas en tråd för OCS på detta forum!" så tänkte jag att det då kanske också bör finnas en för SCS och en för TCS.

Kör så det ryker!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

butch

#27
Blev erbjuden att köpa Stalingrad Pocket - 2nd Edition för i svenska pengar 380 kr inkl frakt. Jag är riktigt sugen. Kruxet är att jag gärna skulle vilja veta om någon här kört det och kan rekommendera det/avråda ifrån?

Helst av allt vill jag i min samling bara ha guldkornen ur varje serie (Grant Takes Command ur GCACW, Breakout Normandy ur areamovement serien osv). Så igentligen kanske jag borde vänta och köpa någon utav Burma, Sicilly eller Korea spelen?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Peojon

#28
CiteraHelst av allt vill jag i min samling bara ha guldkornen ur varje serie

...och så läser jag på din hemsida att du sålt "Junta"!?!?

Stalingrad Pocket är SCS. Burma, Sicily och Korea är OCS. Du kan lugnt köpa SP2, eller "Drive on Paris" för den delen.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

butch

#29
Citat från: "Peojon"...och så läser jag på din hemsida att du sålt "Junta"!?!?

Efter jag hört att den kommer i nytryck  :up: Dessutom förekommer det alldeles för lite politiskt oliktänkande i form utav kommunister och nazister i Junta. Bara en massa ministrar i en bananrepublik :)
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940