Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_butch

LinCon 2005

Startat av butch, 29 mars 2005 kl. 12:52:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

#30
Övik alltså. Då kanske vi kan ta ett parti i juli i stället då jag är uppe och hälsa på släkten...    :)

Vilket företag?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

butch

#31
Citat från: "Scipio"Övik alltså. Då kanske vi kan ta ett parti i juli i stället då jag är uppe och hälsa på släkten...    :)

Vilket företag?

Land Systems Hägglunds AB. Kommer du ursprungligen ifrån Övikshållet alltså? Själv är man från Sollefteå.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

Scipio

#32
Citat från: "butch"Land Systems Hägglunds AB. Kommer du ursprungligen ifrån Övikshållet alltså? Själv är man från Sollefteå.
Aha, i Gullänget alltså.

Yep, jag växte upp till en fullvuxen krigsspelare i Gullänget.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

A F

#33
Citat från: "Scipio"Land Systems Hägglunds AB.


Är det dom som slöjdar PBVer åt halva Europa?

butch

#34
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Scipio"Land Systems Hägglunds AB.


Är det dom som slöjdar PBVer åt halva Europa?

Exakt. Dom är väldigt företagsamma inom terräng/strids-fordons branschen idag.
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

A F

#35
Citat från: "butch"Exakt. Dom är väldigt företagsamma inom terräng/strids-fordons branschen idag.

Hoppa Lars Ångström inte får reda på det. :cry:

Tommy Röhs

#36
Min lista på spel jag antagligen kommer att ta med till Lincon:

War of the Ring (nexus versionen)
Downtown
Empire of the Sun
Pax Brittanica


 :ultra:

tobias

#37
Jag och Holmgren börjar bli lite intresserade av vilka som fortfarande vill vara med och köra spel i Krigsspelsrummet. Vi räknar med ett OCS Korea från Mattias, någon mer som kan ta på sig att arrangera någonting större?
Roger? Tommy?

Jag och Holmgren kommer att satsa på mindre spel och köra korta introduktioner till nybörjare. ASL Starter Kit, Blue Max och World in War är de vi kommer att köra hårdast på, men det kan bli fler spel.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Delirium

#38
Tja, jag kommer att vara på Lincon och jag har inte sett något annat arrangemang jag är intresserad av så jag kommer nog att hänga en hel del i ert rum. :)

Av de spel som räknats upp är War of the Ring och Empire of the Sun (väntar fortfarande på mitt eget exemplar) klart intressantast. Jag kommer nog att ta med ett par spel själv, än så länge har jag bara bestämt mig för Across Five Aprils.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Scipio

#39
Jo, jag är mest intresserad av att köra något helkonventsspel om det fanns något intresse för det.
Det enda som jag har sett att det finns intresse för hittils är bara ett flertal mindre spel. Så jag kanske är ensam om att vilja köra något större?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tobias

#40
Det finns utrymme för att köra helkonventsspel om man känner för det.
Dock så vill vi gärna kunna sätta starttider för övriga spel, så att konventsbesökare som inte har hängt här på krigsspel.se innan konventet också får en chans att hoppa på några spel.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

tobias

#41
Kanske ska nämna också att ni som kan tänka er att stå som arrangörer på vissa spel också får gratis inträde till konventet och käk i utbyte för att ni hjälper oss! Ni blir så att säga "spelledare" enligt samma deals som rollspelsspelledare.
Det kan hända att man får t-shirt och/eller mugg också, men det vågar jag inte lova. Ska kolla upp det.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

#42
Citat från: "tobias"Det kan hända att man får t-shirt och/eller mugg också, men det vågar jag inte lova. Ska kolla upp det.

Man får t-shirt och mugg och en hamburgare. Och så får man duscha i samma dusch som magicspelarna.

Delirium

#43
Pass.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Klas Malmström

#44
Citat från: "Anders Fager"Man får t-shirt och mugg och en hamburgare. Och så får man duscha i samma dusch som magicspelarna.

Duschar magicspelare ?
Klas Malmström
Linköping