Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nytt forum

Startat av Scipio, 31 mars 2005 kl. 15:21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Jag vet att jag i varjefall skulle vilja ha et forum för mer allmänna disussioner som kan röra lite vad som helst.

Det kan vara av intresse att kunna diskutera nutida potentiella krigshärdar. Teknik och krigföring som inte är direkt relaterat till något spel.
Att kunna lägga in länkar till information om strategi och taktik och vapenutveckling osv.

Om vi vill sträcka oss så pass långt som att acceptera diskussioner om Samantha Fox "attribut" låter jag vara osagt. Men jag ser hellre att dom hamnar i ett allmänt forum än i andra trådar här och där.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Själv använder jag aldrig de olika forumen, jag bara klickar på "visa nya inlägg", så det är ointressant var de är.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Citat från: "Delirium"Själv använder jag aldrig de olika forumen, jag bara klickar på "visa nya inlägg", så det är ointressant var de är.
Och när du skapar en ny tråd, hur gör du då?

Delirium

Jag kastar pil och chansar.

Allvarligt talat, bra poäng.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

tobias

CiteraDet kan vara av intresse att kunna diskutera nutida potentiella krigshärdar. Teknik och krigföring som inte är direkt relaterat till något spel.
Att kunna lägga in länkar till information om strategi och taktik och vapenutveckling osv.
Vår tanke är att forumet "Strategi & taktik" skall vara till för den här typen av diskussioner. Dock kanske det är ett för smalt namn på det forumet egentligen, förslag på andra namn?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

"Allmänt forum" eller "Övrig diskussion"?

Mode

Finns det något intresse för ett mer allmänmilitärt forum för de typer av vapentekniska, strategiska/taktiska eller liknande diskussioner som ofta uppstår som sidospår från någon annan diskussion?
Jag är själv skyldig i en hel del fall (men jag försöker dra ner på det) och det känns som om det skulle vara bra att kunna samla dylika (seriösa) trådar på ett ställe. Boxen finns visserligen, men den har en s.a.s. något lättare ton och det kan kanske vara en poäng att betona dess något (uppfattat) lättare karaktär?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

Finns väl Skalman för det?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vvornth

Citat från: "Scipio"Jag vet att jag i varjefall skulle vilja ha et forum för mer allmänna disussioner som kan röra lite vad som helst.

Det kan vara av intresse att kunna diskutera nutida potentiella krigshärdar. Teknik och krigföring som inte är direkt relaterat till något spel.

Om vi vill sträcka oss så pass långt som att acceptera diskussioner om Samantha Fox "attribut" låter jag vara osagt. Men jag ser hellre att dom hamnar i ett allmänt forum än i andra trådar här och där.

Är inte det helt ok för "Boxen" forumet?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

Citat från: "Vvornth"
Citat från: "Scipio"Jag vet att jag i varjefall skulle vilja ha et forum för mer allmänna disussioner som kan röra lite vad som helst.

Är inte det helt ok för "Boxen" forumet?
Jo visst har vi det nu ja....spana in vilket år det var när jag skrev inlägget...  ;)

Holmgren

Vi låter dylika diskussioner bo i Boxen tills vidare.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!