Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vilka är överlag mest underhållande att spela?

Startat av BigPapaBear, 11 februari 2008 kl. 09:54:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vilken nation spelar du helst i WWII?

Frankrike
0 (0%)
Tyskland
11 (37.9%)
Brittiska samväldet
6 (20.7%)
USA
1 (3.4%)
Sovjetunionen
5 (17.2%)
Italien
4 (13.8%)
Japan
1 (3.4%)
Annan: "Axis minor"
1 (3.4%)
Annan: "Allied minor"
0 (0%)

Antal personer som röstat: 23

Omröstningen har avslutats: 11 februari 2008 kl. 09:54:08

BigPapaBear

När man står där i valet och kvalet, vilka är det då som kittlar mest? Överlag, lixom. Ett genomsnitt. Är det tuffast att köra Panther, Sherman eller T-34?

Vilken nation spelar du helst i WWII?
En mycket bitter liten man.

silversixx

Italien!
Ingen förväntar sig att du ska göra nåt bra med de och därför så blir ingen besviken. Å andra sidan, om du gör nåt bra med de så blir din motståndare helt knäckt av det.
Så en riktigt Win-Win situation!

BigPapaBear

Håller med om Italien-logiken  :)  även om jag själv är tråkig och konventionell och sällar mig till tysken.

Underdog; flådig utrustning och enheter som heter tuffa saker (Kraftradschützenbatallion!!!); klämkäck marschmusik; leds av en liten, arg farbror med mustasch som man kan skylla sina misslyckanden på. Det sistnämnda är i viss utsträckning sant även för italienarna. Men han har ingen mustasch och är inte lika arg.  :D

Andreas Lundin

Jag gillar sovjet. Då får man skrika Urrääh (eller nåt sånt)!

I ASL har man 'Human Wave' och kommissarier, I OCS-serien har man NKVD-regementen och barksoppa, man fryser inte lika mycket som tysken på vintern, etc, etc. Hur kan man motstå det?  :lol:

Edit: Glömde nämna deras häftiga pansartåg och deras feta artilleridivisioner... :ultra:

Edit II: ...och KVII, T-35, IS-II... Monstervagnar!  :ultra:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Personligen så tycker jag det är fusk att spela nån av de fyra stora (USA, England, Ryssland eller Tyskland). De är helt överrepresenterade... Litegrann som att hålla på Manchester United eller Arsenal i fotboll. De vinner jämt ändå och man blir mätt på segern. Om man däremot sparkar rumpa med ett gäng Rumäner så är det som att Manchester City vinner ligan (med en general som ser rätt så äcklig ut, ett måste om man ska vinna med stil).

Andreas Lundin

Är det Rumänien eller City som har en läbbig ledare? :D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

bambaladam

röda armén

de sket i förluster

jag är oförmögen att undvika dem

det funkar bäst för mig när jag är ryss

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"Är det Rumänien eller City som har en läbbig ledare? :D
Både och...
En leende Sven-Göran Eriksson är en bild man använder för att skrämma barn för snuskgubbar...

BernadotteOnline

Axis: Minor  = Confederates!!

Varför skall alla spela WWII??  
   Vidga horisonterna....!

OK då, Finland!

Vvornth

Beror lite på åratal.
39-41 Så skulle jag föredra att vara britt. 42 kan man vara Japs. 43 så ska man vara tysk på östfronten. 44-45 ska man vara tysk på västfronten.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Varför skall alla spela WWII??  
   Vidga horisonterna....!

Det kändes som att en omröstning som bara hade alternativen nord eller syd inte var lika givande...  :P

A F

Spanjorer i Napoleonkrigsspel.

BernadotteOnline

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "BernadotteOnline"Varför skall alla spela WWII??  
   Vidga horisonterna....!

Det kändes som att en omröstning som bara hade alternativen nord eller syd inte var lika givande...  :P

Tack för bra initiativ!  /Johan

Sten Ekedahl

Rule Britannia!
:ultra:
Wargames - Laborationer i historia