Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

MtV/OT

Startat av dagon, 8 juni 2005 kl. 18:55:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

dagon

Jag + 3 personer till har nu gett oss på att spela igenom denna mammut. Vi ska börja med "Home before Christmas"-scenariot (med basic "air", "naval" och "production" regler) för att bli lite varma i kläderna. Sen kör vi på med stora kampanjen med samtliga regler.

Finns det andra som kör/har planer på att köra TGW?
För Kung och Fostervatten

dagon

Förlåt, förra meddelandet skulle egentligen hamnat under MtV/OT-tråden.
 :?

Magnus2

Aha, jag lägger ihop 2 och 2 och kommer fram till att detta är samma parti som Asko skriver om på Europa mailing-listan!

Jag har inga som helst förhoppningar om att kunna spela detta under närmaste åren så jag får nöja mig med att läsa detaljerade after action-rapporter ifrån ert krig istället.

Magnus

dagon

:up: BINGO!  Stämmer, samma gäng. Vi har som mål att skriva en AAR efter varje månad i spelet. Vi får väl se hur länge vi orkar med det.  :wink:

Varför tror du inte på ett eget inom närmaste tiden? Tidsbrist? Platsbrist? Medspelarbrist? Om du är intresserad kan du ju haka på oss när vi går igång med stora härket i höst nån gång, vi verkar ju bo hysfat nära varandra (spelet kommer förmodligen att stå i Bromma).

Magnus2

Ja inte är det Småbarnsbrist iallafall...

Nä, organiserat spelande är nerprioriterat tills ungarna klarar sig själva.
Efter det får vi se...

Magnus

dagon

Aha, jag förstår läget. I vårt spelgäng har vi försökt hålla oss ifrån att reproducera oss så länge vi kan för att vi får maximalt med tid till spelande...det gäller ju att prioritera här i livet.  :wink:

Ett mönster har man klart sett i en en grognards karriär: han spelar mer eller mindre intensivt i säg 10-15 år. Sen kommer barn med i bilden, han försvinner (och i värsta fall säljer av sina spel) i 20-25 år. Sen, som gubben i lådan eller som fågeln Fenix, ploppar han upp igen. Nu med villa, utflyttade barn (vilket ger tomma rum för monsterspel) och med stor spellust.  :D

NixxoN

Reproduktionen måste naturligtvis ske på ett väl planerat vis, så att den taktiskt passar in i huvudstrategin.

:ultra:
/NixxoN

C HKv
Wargames.se

dagon

Jo, är man deltidspappa går det ju att lösa lite lättare förstås.  8)

Kristian

Trevligt att höra att det finns några som faktiskt spelar detta spel!
Jag äger själv MtV/OT och har spelat lite solitärt och även caporetto scenariot mot riktig motståndare.
Tycker det i grunden verkar vara ett bra spel men med väldigt mycket book keeping och lite irriterande att en mängd marker som nämns i reglerna inte existerar i verkligheten.

Var håller er spelgrupp hus nånstans? Själv ska jag snart flytta till värnamo så det är väl slut med spelandet för min del (får ägna min tid åt dataspel istället).

/Kristian

dagon

Kristian, vi håller till i Bromma. Har nyligen blivit singel och vips så fanns det ett helt rum över till gaming. Vi har dragit igång nu - i och med att man inte har full koll (kommer man nånsin ha det i detta komplexa spel?) framskrider spelet låååångsamt.
Vi har spelat CP Special Invasion turn samt halva Entente (är framme vid combat phase) på Entente Aug II 14.

Kort situationsrapport: Liege och Bryssel är i tyska händer. Även ett anfall mot franska andra kåren gjordes...blev en DE som omvandlades till en HX. Nu väntas fransmännen anfalla hejdlöst mot Alsace/Lorraine (Plan 17).

butch

Jag tror ni får förklara vilket spel ni pratar om, jag hänger inte med  :D
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

dagon

Spelet..eller snarare spelen är March to Victory och Over There. Kolla här för mer info:http://www.hmsgrd.com/Files/TGW/TGW.htm

butch

Bock och tack
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940