Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_sfclinken

Bra start på året.

Startat av sfclinken, 12 januari 2006 kl. 16:14:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

OCS Tunisia och WiF landade nyligen i brevlåda....Bra start på året. Nu ska man bara hitta en motspelare också.

Men det verkar som det får bli Cyberboard eller Vassal i god ordning. Sydöstra Skåne är inte överbefolkat med blippspelare.....

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Kristian

#1
Hej peter,

Jag spelar gärna ett parti Tunisia med hjälp av cyberboard/ADC/vassal eller liknande. Äger spelet i dess fysiska form men ej den virtuella.

Hör av dig om du är intresserad.

mvh Kristian

sfclinken

#2
Gärna det. Dock tror jag inte det finns någon modul till det men det kan man ju lösa. Bara man klarar avsätta lite tid till det :)


//Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Kristian

#3
Det finns en tunisia modul för ADC2 att köpa från MMP. Tror den kostar
15$, vilket jag tycker är ganska mycket med tanke på att jag redan betalat för spelet.

Det skulle kunna va värt det om den är snygg med inscannade kartor som Korea modulen.

Jonas vet du något om det???

tinG

#4
Citat från: "Kristian"Det finns en tunisia modul för ADC2 att köpa från MMP. Tror den kostar
15$, vilket jag tycker är ganska mycket med tanke på att jag redan betalat för spelet.

Det skulle kunna va värt det om den är snygg med inscannade kartor som Korea modulen.

Jonas vet du något om det???

Tror inte ADC2-filen till Tunisa är någon grafisk sensation, min gissning är att den liknar DAK1, Sicily och Hube's filerna.
Om du är sugen på att investera så skulle jag vilja slå ett slag för DAK2-filen, den är nygjord.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

#5
Jag skulle kunna tänka mig att göra en modul på spelet. Om inte annat så är det ett sätt att spara plats på om man ska spela solo....

Dock är det ett ganska omfattande jobb så det kan väl ta sin lilla tid. Borde kunna vara löst på 2-3 veckor med tanke på eget jobb och familj.

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

#6
Citat från: "sfclinken"Jag skulle kunna tänka mig att göra en modul på spelet. Om inte annat så är det ett sätt att spara plats på om man ska spela solo....

Dock är det ett ganska omfattande jobb så det kan väl ta sin lilla tid. Borde kunna vara löst på 2-3 veckor med tanke på eget jobb och familj.

GMY Peter

Kör hårt Peter!
Jag är redan nyfiken på resultatet.

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

#7
Okej, jag har startat på detta nu. Lite jobb att plita ihop alla counters men det är ju trots allt in AETO.....


GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

#8
Citat från: "sfclinken"Okej, jag har startat på detta nu. Lite jobb att plita ihop alla counters men det är ju trots allt in AETO.....
GMY Peter

Ta't lugnt med AETO... det kommer kanske som VASSAL modul istället!

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

#9
Tunisia blir en Vassal modul. AETO ger mig nog aldrig på  8)

GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

#10
Efter lite problem med att få in kartan bra så har jag nu lyckats med det, alla blippar är klara och det som saknas är lite fin lir (sånt som tar minst lika mycket tid)

MEN någon har redan gjort en modul klar. Finns att hämta på Vassal  :evil:


GMY Peter
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "