Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

Battlestar Galactica

Startat av BigPapaBear, 19 januari 2009 kl. 13:43:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

daniel

#15
Citat från: "BigPapaBear"Nej, jag vågar påstå att du måste ha sett åtminstone pilotavsnittet för att uppskatta det. Spelet dryper av tema.

Jag har spelat spelet utan att ha kollat på serien och för mig var det ett spel med helt ok rymdtema! Utan alla misstankar som uppstår i spelet så skulle det dock inte vara ett direkt roligt spel. Men helt klart värt att spela och testa!

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

silversixx

#16
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "silversixx"För att de vågar att inte vara en rymdserie med en massa sajfaj-grejer :)

Kan du utveckla det?
Det är en dramaserie som är i rymden. Eller som en polare en gång sa, det är rymdoperan utan allt det där svulstiga franska.
Visst det är en del pang-pang i serien. Svårt att undvika när det kretsar kring ett slagskepp.

A F

#17
Citat från: "silversixx"Eller som en polare en gång sa, det är rymdoperan utan allt det där svulstiga franska.

:?

Kan du nämna en fransk rymdopera?

silversixx

#18
Nej det kan nog ingen. Det franska behöver inte utryckligen vara att den är fransk, utan snarare att den lånar mycket av sin inspiration från fransk sajfaj.

A F

#19
Citat från: "silversixx"lånar mycket av sin inspiration från fransk sajfaj.

Fransk sådan? Vad tänker du på då? Luc Belson?

Elias Nordling

#20
Det var en gång - rymden!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

#21
Citat från: "daniel"Utan alla misstankar som uppstår i spelet så skulle det dock inte vara ett direkt roligt spel. Men helt klart värt att spela och testa!

Vilket är lite som att säga att utan själva krigandet så skulle de flesta krigsspel vara tråkiga...  :?  :D

Misstankarna är en central del både i spelet och i serien och designern har verkligen lyckats fånga den känslan.

Personligen tycker jag att själva resan är underhållande i sig. Det är ju fullt sjå med att kriga omkull elakingar, lösa problem och fatta beslut. Men du har rätt i att paranoian höjer spelupplevelsen rejält.

BigPapaBear

#22
Citat från: "silversixx"
Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "silversixx"För att de vågar att inte vara en rymdserie med en massa sajfaj-grejer :)

Kan du utveckla det?
Det är en dramaserie som är i rymden. Eller som en polare en gång sa, det är rymdoperan utan allt det där svulstiga franska.
Visst det är en del pang-pang i serien. Svårt att undvika när det kretsar kring ett slagskepp.

Jag tror att jag håller med Fanni. Det är inte en massa udda, färgglada rymdmuppar och konstig teknisk mumbojumbo. Det är mer som en spännande dramaserie i rymden, vars teknologiska nivå känns betydligt bekvämare och "verklig"* än t.ex. Star Trek (inget dissande - jag gillar den serien/erna) också!).

BSG är en serie som tjejer faktiskt kan titta på och uppskatta.

- - -
* Kanske ett dumt ord, men det är det bästa jag kommer på.

Holmgren

#23
Det är så pass mycket om spelet i den här tråden att den får bo i avdelningen Science Fiction & Fantasy istället.

Jag såg Alexander (f98alda) och några till lira det på BSK 2009 - kanske han kan komma med en recension?

Tråd flyttad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Elias Nordling

#24
Är det bara jag som kommer ihåg "Det var en gång - i rymden"?  :(

General Ruskendrul måste ju vara en av alla tidernas coolaste skurknamn.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Vvornth

#25
Citat från: "Holmgren"Det är så pass mycket om spelet i den här tråden att den får bo i avdelningen Science Fiction & Fantasy istället.

Jag såg Alexander (f98alda) och några till lira det på BSK 2009 - kanske han kan komma med en recension?

Tråd flyttad.

BSK 2009?  :?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Holmgren

#26
Citat från: "Elias Nordling"Är det bara jag som kommer ihåg "Det var en gång - i rymden"? Sad

General Ruskendrul måste ju vara en av alla tidernas coolaste skurknamn.
Nej, vi är fler som minns. Härliga tider!

Citat från: "Vvornth"BSK 2009?  :?
Oups, 2008 skall det vara...
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Peojon

#27
CiteraÄr det bara jag som kommer ihåg "Det var en gång - i rymden"?  

Inte alls, men jag gillade "Det var en gång" bättre.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Tryggve

#28
Citat från: "Elias Nordling"Är det bara jag som kommer ihåg "Det var en gång - i rymden"?  :(
Onej, jag köpte serien på DVD för någon månad sedan. Nostalgi... :-)

Citat från: "Elias Nordling"General Ruskendrul måste ju vara en av alla tidernas coolaste skurknamn.
Absolut!

A F

#29
Citat från: "Tryggve"
Citat från: "Elias Nordling"General Ruskendrul måste ju vara en av alla tidernas coolaste skurknamn.
Absolut!
Vi gör vågen på Kungsholem. Hela familjen.