Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Onward Christian Soldiers

Startat av Delirium, 13 mars 2009 kl. 09:05:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Sökte efter diskussion om detta men misslyckades så startar ny tråd.

Äger spelet men aldrig testat på riktigt. Har nyligen fått ett par riktigt hatiska reaktioner när jag föreslagit speltest.

Vad tycker folk här? Hat? Nyfikenhet? Lusta?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Strv102r

Äger det. Ej provat. Gillar epoken.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Har pillat litet, spelat andra korståget. Reglerna är, även efter uppdateringar, fulla av hål, och en hel del "spelar du detta scenario är den här ledaren egentligen någon annan."

På plus-sidan är konceptet fullständig regelbok-snabbregelbok. De funkar faktiskt tillräckligt bra för att det ska räcka med att en spelare läst de fullständiga reglerna och de andra nöjt sig med snabbgenomgången.

Systemet är litet yxigt, men ger en hygglig simulation. Påminner litet om Ancient World-serien, fast enklare. Min största invändning är att det blir alldeles för många slag, jämfört med verkligheten.

Skulle inte avfärda det som dåligt, men om man gillar det eller inte är nog en smaksak.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Har detta på väg.
Är det någon som har mer info om spelet än Elias kommentar?
Någon som har spelet det som single player?

Alla kommentarer av intresse.
//Jonas

Delirium

Jag sålde mitt ex, men jag gav det inte särskilt stor chans, ska erkännas. Något med det gjorde att jag kände att det aldrig skulle komma att spelas ordentligt.

En intressant sak kan vara att jämföra det med MMP:s kommande The Kingdom of Heaven, upplägget på kartan ser onekligen ganska likt ut, å andra sidan kanske det finns gränser för hur mycket man kan variera point-to-point i mellanöstern...

http://www.multimanpublishing.com/tabid ... fault.aspx
Imperial Elegy
Space Empires

B_J_S

Citat från: "Delirium"Jag sålde mitt ex, men jag gav det inte särskilt stor chans, ska erkännas.
Spelade du det någon gång?
//Jonas

Delirium

Jag satte upp det solitärt ett par gånger och vi hade också ett mycket förvirrat försök till multiplayersession på Ylva en gång, men förvirringen var nog egentligen inte spelets fel.
Imperial Elegy
Space Empires