Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_tobias

Presentera dig!

Startat av tobias, 11 november 2004 kl. 02:43:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 10 Gäster tittar på detta ämne.

tomasos

Jag kan väl presentera mig också :)

Jag heter Tomas Vestelind, är 31 år och bor i Göteborg. Jag har sambo och två hundar så speltid är begränsad men jag försöker få med sambon på lite tyngre spel också :)

Krigsspelsmässigt har jag i princip bara spelat ASL som jag blev introducerad till på GothCon 2014. Jag försöker åka på alla svenska och danska ASL-turneringar. På Friendly Fire brukar jag smyga runt och kika lite i det allmänna krigsspelsrummet. Spelen ser väldigt intressanta ut och tanken är väl att jag ska försöka att spela lite annat än ASL också då det finns många kriggspelsträffar i Göteborg.

Mvh,
Tomas

Delirium

Hej Tomas, du är också välkommen till forumet och till våra träffar i Göteborg. Vi är ett ganska stort gäng i Göteborg som jag känner till (och kanske några jag inte känner till!) men har haft en smula svårt att synkronisera oss under större delen av 2016.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Jimmie

Man blir ju lite sugen på konvent efter allt prat om hur kul det är!
Har funderat på att åka iväg och bara se på lite när folk spelar.
Dock tror jag att jag inte är ensam om känslan att känna att jag inte är erfaren nog och att jag skulle känna att man slösar andras tid för att jag skulle spela dåligt i något spel mer avancerat än Battle For Moscow eller något liknande som tar mer än 30-45 minuter att spela klart...
Hur brukar "nybörjare" tas om hand på konvent? Har ju själv spelat i 7-8 år, men enbart solospelande sätter nog lite prägel på ens taktiska och strategiska förmåga, hehe.

Scipio

Nybörjarna brukar snabbt assimileras så det brukar inte vara någon fara.
Oftast provar vi på nya spel också så även alla rävarna kommer att vara lika oerfarna som du på de spelen...  :)

Välkommen till forumet förresten!
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Jimmie

Får kanske sätta det som mål till senare på året eller början på nästa då!

Tack för det varma välkomnandet! Borde nog ha registrerat mig för några år sedan när jag först hittade forumet, haha.

Andreas Lundin

Jag tror nog alla här varit i den sitsen. Jag åkte ensam till Lincon på vinst och förlust för över tio år sedan. Ångrar inte det beslutet direkt. Däremot ska man nog planera in åtminstone ett första spel med någon på forumet innan man åker. Då slipper man stå vid sargen vid tekning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

aegneus

Det är otroligt roligt att få spela ett spel man känner väl i sololäge mot riktiga motståndare! För att inte tala nyttigt :) Konvent ftw.

Elias Nordling

Lagspel brukar inte kräva några förkunskaper, man kan få hur mycket hjälp man vill av medspelarna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Villpower

Halloj!

Villiam Rydfalk heter jag och är ny på forumet. 22(snart 23)-årig student i Linköping med en växande kärlek för blippar.

Växt upp med LinCon, och i viss mån Friendly Fire. Har varit delarrangör i Krigsspelsrummet på LinCon sedan några år tillbaka. Spelar nästan allt jag kommer över. Pilla med blippar i It Never Snows eller spendera en dag med Here I Stand är några av mina favoritsysslor. Men mindre spel som Manouevre eller Conflict of Heroes går alltid hem. Är väl bara en fråga om tid innan jag dras in i ASL eller liknande.

Delad ångest är dubbel glädje!

Rydfalk

Citat från: Villpower skrivet 22 januari 2017 kl. 21:13:57
Är väl bara en fråga om tid innan jag dras in i ASL eller liknande.

Känner ett ansvar för att se till att du inte hamnar i dåligt sällskap!

Välkommen!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

CiteraHalloj!

Villiam Rydfalk heter jag och är ny på forumet. 22(snart 23)-årig student i Linköping med en växande kärlek för blippar.

Växt upp med LinCon, och i viss mån Friendly Fire. Har varit delarrangör i Krigsspelsrummet på LinCon sedan några år tillbaka. Spelar nästan allt jag kommer över. Pilla med blippar i It Never Snows eller spendera en dag med Here I Stand är några av mina favoritsysslor. Men mindre spel som Manouevre eller Conflict of Heroes går alltid hem. Är väl bara en fråga om tid innan jag dras in i ASL eller liknande.


Halloj!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Family business!

Välkommen!  :up:
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Scipio

Välkommen Villiam!

Som flerårig arrangör av krigsspelsrummet så var det på tiden att du hittade hit.  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tomasos

Citat från: Villpower skrivet 22 januari 2017 kl. 21:13:57
Är väl bara en fråga om tid innan jag dras in i ASL eller liknande.

Du är så välkommen! :)

tilde72

Hej allihopa,

jag är ny här på forumet! Är även lite av en nybörjare i brädspelsvärlden, men efter att jag upptäckte att även brädspel kan spelas solo och i coop så var vägen från datorskärmen kort. Sedan dess har smaken utvecklats lite, men jag är fortfarande en allrounder.

Det sista året har jag upptäckt tunga ekonomispel som t.ex. 18XX och Splotter, men nu också konfliktspel. Jag spelar COIN och Churchill solo, och hoppas kunna tag i (råd med) Enemy Action: Ardennes inom kort. Annars finns både Talon, The Hunters, For the People och annat smått i samlingen!

:)