Författare Ämne: Presentera dig!  (läst 117027 gånger)

Joakim Petersson

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
SV: Presentera dig!
« Svar #255 skrivet: 30 maj 2017 kl. 08:11:49 »
Hej!

Jag heter Joakim Petersson och jag har hållit på med spel av olika typer så länge jag minnas. Nu på senare år så har jag dock tröttnat lite på spel som kräver mycket arbete utöver själva spelandet (figurspel/samlarkortspel/rollspel) och det har istället blivit att brädspel har tagit över. Mitt intresse för krigsspel började när jag testade testade Twilight Struggle för 2-3 år sedan. Nu är halva spelhyllan full med krigsspel :)

Bor i Sandviken (ligger i närheten av Gävle) och håller i spelträffar nästan varje lördag där vi oftast spelar krigsspel, på senaste har det dock blivit en hel del 1830. Om det är någon som bor i närheten och är sugen på att dyka upp så är det bara att säga till.

Rydfalk

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 896
    • Visa profil
« Svar #256 skrivet: 30 maj 2017 kl. 10:21:16 »
Kul att se dig här! Välkommen till forumet! :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Strv102r

• General
  • *
  • Antal inlägg: 7568
    • Visa profil
« Svar #257 skrivet: 30 maj 2017 kl. 10:59:15 »
 :up:
Ola Palmquist

Spelar nu: GMTs Thirty Year War, därefter Unhappy King Charles, This Accursed Civil War och Norhing Gained but Honour varvat med speltest av Troubles Come Thundering Down.

Scipio

• Administratör
  • Major
  • *
  • Antal inlägg: 2441
    • Visa profil
    • http://www.foxtail.nu/roger
« Svar #258 skrivet: 30 maj 2017 kl. 15:26:07 »
Välkommen till forumet Joakim!
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

• Major
  • *
  • Antal inlägg: 2615
    • Visa profil
« Svar #259 skrivet: 30 maj 2017 kl. 20:30:36 »
Willkommen, bienvenue!
Nu OCS!

ErikLj

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
« Svar #260 skrivet: 30 maj 2017 kl. 20:37:12 »
Hej!

Jag heter Joakim Petersson och jag har hållit på med spel av olika typer så länge jag minnas. Nu på senare år så har jag dock tröttnat lite på spel som kräver mycket arbete utöver själva spelandet (figurspel/samlarkortspel/rollspel) och det har istället blivit att brädspel har tagit över. Mitt intresse för krigsspel började när jag testade testade Twilight Struggle för 2-3 år sedan. Nu är halva spelhyllan full med krigsspel :)

Bor i Sandviken (ligger i närheten av Gävle) och håller i spelträffar nästan varje lördag där vi oftast spelar krigsspel, på senaste har det dock blivit en hel del 1830. Om det är någon som bor i närheten och är sugen på att dyka upp så är det bara att säga till.
Som krigspelande Gävlebo vore det kul att vara med någon gång.

Erik

Skickat från min SGP511 via Tapatalk

Vidarrr

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
« Svar #261 skrivet: 31 maj 2017 kl. 10:21:30 »
Vidar heter jag, har följt forumet sporadiskt under ganska många år.

4-barnspappa i Nyköping som närmar sig 40-årskrisen. Jobbar som jurist på Skatteverket med den fantastiska titeln "särskilt kvalificerad beslutsfattare". Så jag antar att jag är bra på att fatta beslut.

Stammis på Lincon de senaste 25 åren ungefär men spelar inte så mycket krigsspel. Mitt absoluta favoritspel är istället Advanced Civilisation men hade en tung diplomacyperiod ett antal år runt milennieskiftet.

Krigsspel då? Jag är ingen hex-älskare utan svag för point-to-point movement och CDG ända sedan jag och en kompis spelade sönder Hannibal när det var nytt på 90-talet. Gärna pre-WWII även om Twilight Struggle också är en favorit.

Reser en del med jobbet och ska bl.a. en vända till Gbg i höst. Vore kul att hitta motspelare istället för hotellbaren...

Scipio

• Administratör
  • Major
  • *
  • Antal inlägg: 2441
    • Visa profil
    • http://www.foxtail.nu/roger
« Svar #262 skrivet: 31 maj 2017 kl. 11:04:28 »
Välkommen till krigsspel.se Vidar!
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Rydfalk

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 896
    • Visa profil
« Svar #263 skrivet: 31 maj 2017 kl. 12:26:53 »
Välkommen hit!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

• Major
  • *
  • Antal inlägg: 2615
    • Visa profil
« Svar #264 skrivet: 31 maj 2017 kl. 13:20:31 »
Hej Vidarr, bara fyra barn är imponerande.

Vi är en del spelare i Göteborg inte helt oväntat men inte så många hänger regelbundet på krigsspel.se, mitt förslag är att du ändå skriver en blänkare här, förslagsvis under Events (tror jag är bäst) och letar motstånd, alternativt finns det kanske redan någon planerad aktivitet du kan hoppa in i. Ibland ses vi till exempel någon helgdag i Linnéstan i en häftig lokal, men jag gissar att du främst tänker på vardagkvällar på resande fot.

Björn
Nu OCS!

Vidarrr

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
« Svar #265 skrivet: 31 maj 2017 kl. 21:03:50 »
Tack för välkomnande och Gbg-tips. Jag slänger upp en utmaning när det börjar närma sig oktober så får vi se om någon nappar.

Andreas Lundin

• Brigadgeneral
  • *
  • Antal inlägg: 4196
  • Besök gärna spelkronikan.wordpress.com
    • Visa profil
    • Spelkrönikan
« Svar #266 skrivet: 7 juni 2017 kl. 10:09:42 »
Välkomna! ...sedan får man ju tipsa om våra Lyx-FF! Supertrevligt och superhygge (som man säger på dansk).
Senast: The Dark Valley samt Demyansk Shield

tinG

• Kapten
  • *
  • Antal inlägg: 1747
    • Visa profil
« Svar #267 skrivet: 7 juni 2017 kl. 13:47:40 »
Vore kul att hitta motspelare istället för hotellbaren...

Låter trevligt... hojta till när det blir aktuellt  :)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
 -- Napoleon Bonaparte

Connan

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
« Svar #268 skrivet: 7 december 2017 kl. 13:13:36 »
Hej

Jag heter Conny och är brädspelare... (alla i kör nu, Hej Conny)
44 år och bor i Falkenberg. Har som många andra rötter i rollspel och brädspel ala 80-tal. Kört mycket datorspel och då mest strategi. Jag och en annan medlem här på forumet, hej Frocken, började köra en del taktiska spel som IDF och Trial of Strenght i vår ungdom men hade liksom ingen styrfart i det. Sen lockades man bort av figurspel och andra former av brädspel. Men för bara någon vecka sedan så hade jag och Frocken en träff över en helg och en tredje kompis var med och då körde vi Frederick the Great av 3WW och jäklar vad jag gick igång på det. så extremt roligt att planera och genomföra sina drag. Så nu är man tillbaks vid dessa sk "blipp" spel igen. I skrivande stund håller jag på att sätta mig in i Jena från CoA och har Stonewalls Sword som ligger och väntar på mig i hyllan. Har även köpt på mig några nya titlar att titta närmare på. Har en stark fäbless åt amerikanska inbördeskriget... Mitt namn här på forumet är Connan.

Frocken

• Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 93
    • Visa profil
« Svar #269 skrivet: 7 december 2017 kl. 22:06:47 »
"Hej Conny"

Nu när du även är med i detta sociala nätverk kan jag tipsa här om Blippspel Galore
http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4386.0

Där kan du träffa Björn, som via bulvan försett dig med en icke oansenlig andel av dina blipp-spel.