Författare Ämne: Presentera dig!  (läst 127514 gånger)

Carl

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
SV: Presentera dig!
« Svar #285 skrivet: 17 oktober 2018 kl. 20:58:38 »
Hej wargame aficionados!

Trillade in av en slump på det här forumet när jag googlade runt efter begagnade GMT spel. En riktigt trevlig överraskning!

Jag heter Carl, 35 år, boendes i Malmö. Intresserad av historia i allmänhet, militärhistoria i synnerhet och älskar krigsspel men får få tillfällen att faktiskt spela dem - det blir mest eurogames när jag väl får till en spelkväll med vännerna. Deltar således mer än gärna om det finns någon spelgrupp eller spelare som letar en partner för 1vs1 i Malmö med omnejd.   

MB

• Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 259
    • Visa profil
« Svar #286 skrivet: 18 oktober 2018 kl. 08:55:48 »
Välkommen till forumet.

Jag bor i Lund och spelar väldigt gärna lite krigsspel, allt från lätta till lite tyngre. Engelbrekt som också finns på forumet bor i närheten av Malmö.
Hör gärna av dig om du vill spela någon gång.
/Magnus

Delirium

• Major
  • *
  • Antal inlägg: 2775
    • Visa profil
« Svar #287 skrivet: 18 oktober 2018 kl. 09:08:41 »
Välkommen! Som MB skriver finns det lite folk i Malmö/Lund-trakten som spelar, även Andreas L och Mats E är i närheten, och vem vet hur många fler? Det här forumet har en bra roll i att sammanlänka folk i den här hobbyn som vi framgångsrikt fick erfara i Göteborg för några år sedan med 1d4+1 nya rekryter. Kan även rekommendera att åka på konvent för att försäkra sig om att kunna spela. ;)

/Björn

Inser förresten att det kan vara på sin plats med en färskare presentation. För egen del bor jag i Borås och spelar framförallt World in Flames på den eminenta lokala föreningen Armagedon sedan Collector's Edition kom ut i våras. Vi letar alltid efter mer folk som vill spela.

Men jag spelar även andra krigsspel, just nu kollar jag in 1985: Under an Iron Sky. Ett par andra system jag gillar är OCS (Tunisia, Sicily och dylikt) och GCACW (Battle above the Clouds, har precis fått hem Roads to Gettysburg II).

I övrigt spelar jag gärna stora multiplayerspel som Twilight Imperium 4, Game of Thrones och till och med Axis and Allies.
« Senast ändrad: 18 oktober 2018 kl. 09:20:35 av Delirium »
Nu med WiF Collector's Edition

Carl

• Menig
  • *
    • Visa profil
« Svar #288 skrivet: 18 oktober 2018 kl. 13:05:44 »
Tack för välkomnandet Björn och Magnus!

Jag träffas gärna och spelar Magnus. Jag har en åttamånaders bebis hemma så inget överflöd av tid, men med lite planering så går allt att lösa  :P . Hör av mig via DM så kanske vi kan boka in något och diskutera potentiella spel. 

Rydfalk

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1038
    • Visa profil
« Svar #289 skrivet: 22 oktober 2018 kl. 15:02:22 »
Ja, välkommen och som Björn antyder är konvent ett bra sätt att träffa folk - även om en åttamånaders brukar orsaka en del streck i den typen av planeringar.

Gör i alla fall lite reklam för våra Friendly Fire de luxe konvent som är helt inriktade på krigsspel... och lyx... och som du hittar mer information om under Övrigt - Event. Där hittar du också alla andra evenemang som vi blandar oss i.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Carl

• Menig
  • *
    • Visa profil
« Svar #290 skrivet: 30 oktober 2018 kl. 12:56:54 »
Tack Mikael! Friendly Fire de luxe konventet låter supertrevligt. Missade i tråden var någonstans det går av stapeln och om ni bestämmer på förhand vilka spel som spelas?

Men som sagt så blir det svårt att komma ifrån någon längre tid med bebis hemma ... om ett år eller så när lillkillen växt till sig lite så öppnar det nog upp sig mer  :) .

Rydfalk

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1038
    • Visa profil
« Svar #291 skrivet: 1 november 2018 kl. 09:51:31 »
Tack Mikael! Friendly Fire de luxe konventet låter supertrevligt. Missade i tråden var någonstans det går av stapeln och om ni bestämmer på förhand vilka spel som spelas?

Men som sagt så blir det svårt att komma ifrån någon längre tid med bebis hemma ... om ett år eller så när lillkillen växt till sig lite så öppnar det nog upp sig mer  :) .

Tror att FF de luxe lite "hittat hem" till Rimforsa Strand utanför Linköping.
När det gäller vad som kommer att spelas kan du se hur diskussionerna förs här på forumet under respektive event.
Till FF brukar jag också lägga ut ett planeringsschema där man kan se vem som spelar vad och vilka som är lediga.
En del bokas innan och en del på plats. Tror att alla brukar få helgen knökad med spel, god mat och dryck.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 677
    • Visa profil
« Svar #292 skrivet: 1 november 2018 kl. 13:28:09 »
Om man bor nära nog får man hyfsad utdelning av konvent med en fokuserad dag...

Klas Malmström

• Fanjunkare
  • *
  • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
    • http://www.klasm.com
« Svar #293 skrivet: 1 november 2018 kl. 19:20:59 »
Om man bor nära nog får man hyfsad utdelning av konvent med en fokuserad dag...
Kan också nämnas att det brukar vara ett par personer som dyker upp redan på torsdagskvällen, så har man tid/möjlighet/lust/$$$ så kan man ju även göra fredagen till en hel dag för spel.
Klas Malmström
Linköping

Christofer

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
« Svar #294 skrivet: 11 november 2018 kl. 12:01:47 »
Hej! Christoffer här. Bor strax utanför Umeå, nybörjare i den här delen av spelvärlden. Spelat lite Squad Leader över Vassal för massa år sen, ett inköpt exemplar av Rise and Decline of the Third Reich efter tips när jag som tonåring letade mig in till hyllorna med intressanta spel på Tradition (ett spel som köptes, öppnades, lästes men knäckte aldrig koden och spelade det aldrig), lite Panzer Leader även det för massa år sen och nu rätt nyligen några omgångar Cuba Libre solo och Liberty or Death med min partner. Spelar annars mestadels och helst lite tyngre eurospel samt endel abstraktare saker med familjen och vänner.

Carl

• Menig
  • *
    • Visa profil
« Svar #295 skrivet: 12 november 2018 kl. 17:39:02 »
Hej! Christoffer här. Bor strax utanför Umeå, nybörjare i den här delen av spelvärlden. Spelat lite Squad Leader över Vassal för massa år sen, ett inköpt exemplar av Rise and Decline of the Third Reich efter tips när jag som tonåring letade mig in till hyllorna med intressanta spel på Tradition (ett spel som köptes, öppnades, lästes men knäckte aldrig koden och spelade det aldrig), lite Panzer Leader även det för massa år sen och nu rätt nyligen några omgångar Cuba Libre solo och Liberty or Death med min partner. Spelar annars mestadels och helst lite tyngre eurospel samt endel abstraktare saker med familjen och vänner.

Välkommen :)

Ser fram emot att testa COIN med dig. Mest läst regler så långt  :lol:

Christofer

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
« Svar #296 skrivet: 13 november 2018 kl. 09:47:25 »
Välkommen :)

Ser fram emot att testa COIN med dig. Mest läst regler så långt  :lol:

Tack! Ja, det blir grymt!!!