Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Nya Space Hulk

Startat av Scipio, 17 augusti 2009 kl. 16:13:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

#15
Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "jonjac"Min son är 2,5 år så jag vet inte om hon går på det...

Säg att det är till "familjen".  :D

La familia.  8)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Snowfox

#16
Det där spelet låter ju helt fantasktiskt, jag antar att figurerna är omålade?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Doomfarer

#17
Citat från: "Snowfox"Det där spelet låter ju helt fantasktiskt, jag antar att figurerna är omålade?

Tyvärr ja eftersom mina artistiska förmågor är ungefär lika med noll.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

jonjac

#18
Håller med ang. omålade figurer. Jag är kass på måla jag med.

Finns det någon som känner till någon som vill ställa upp och måla? :)

Vvornth

#19
jonjac: Tror säkert du kan få en vettig målning för ett pris på valfri 40k klubb.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

#20
Fast gubbarna är gjutna i färgad plast. Så man behöver inte måla om man inte vill :)

Tordan

#21
Finns i skrivande stund 1 ex kvar på figurspel.se. Jag fick ex 3 av 4...
/Tord Hoppe

Tordan

#22
Har nu klippt loss och täljt Space Marines i några timmar. Hoppas orka med lite elakingar i kväll så det blir nåt spelande i veckan. B-)
/Tord Hoppe

Elias Nordling

#23
Har som sagt till slut ett eget ex av Space Hulk, och spelade det med min sambo igårkväll. Första uppdraget. Hon var monstren, och eftersom det här är ett sånt där spel som jag förlorar oavsett vilken sida jag spelar förlorade jag.

Spelet är verkligen både enkelt och klurigt, och det är roligt att det är så asymmetriskt, de två sidorna har verkligen helt olika villkor. Marinsoldaterna är långsamma men har massa eldkraft. Monstren kan bara slåss i närstrid men är hur många som helst och snabba.

Den nya utgåvans miniatyrer kan närmast beskrivas som överarbetade. Då jag tycker att hela estetiken och bakgrundsstoryn är ultra-cheesy lämnar de mig oberörd, och jag skulle ärligt talat lika gärna kunna tänkt mig spelet med brickor. Men vi har ju redan tidigare konstaterat att jag är miniatyrblind. Hursomhelst, jag ser Aliens framför mig när jag spelar i stället för Warhammer 40 000 så blir det mycket mer tilltalande.

Betyg 5 av 5. Satte jag något lägre skulle Anders Fager säga upp bekantskapen ;-)


"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

#24
Kvinna + space hulk.  :up:

Delirium

#25
Det kan inte vara en helt vanlig kombination men måste givetvis höja betyget för spelet, kul att det är uppskattat och kommer till användning. På den här sidan tror jag vi får se faktisk rymdkolonisation innan jag får med mig Karin på Killing Ground...
Dungeons and Dragons och Kingmaker

A F

#26
Min seriesäljande konvents-sidekick finner ett närmst perverst nöje i att spöa mig i Space Hulk. Det är säkert något sexuellt i det.

silversixx

#27
Citat från: "Delirium"Det kan inte vara en helt vanlig kombination men måste givetvis höja betyget för spelet, kul att det är uppskattat och kommer till användning. På den här sidan tror jag vi får se faktisk rymdkolonisation innan jag får med mig Karin på Killing Ground...
Fast är inte det väldigt, väldigt, oändligt väldigt sunt?

Elias Nordling

#28
The Killing Ground känns inte som rätt spel att använda om man vill förklara det roliga med det man håller på med, nej. Man måste inte nödvändigtvis vara oinvigd för att TKG ska framstå mer som arbete utan mål och mening än som ett fritidsnöje.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

#29
Jag spelade det för första gången (mission I) förra onsdagen och vi tar oss an mission II nu på onsdag. Det var roligt men lite frustrerande med vissa regler. Jag vann som genestealers och om jag förstått saken rätt så är uppdrag ofta något obalanserade för att göra det lite tuffare för marines.

Skulle kunna tänkt mig lite mer komplicerad strid istället för ett enda tärningsslag - lev eller dö.

Tycker också specialutgåvans figurer är "överarbetad" och skulle gärna haft mer stående figurer rakt-upp-och-ner istället för någon som kryper upp genom ett hål, står på dödskallehögar etc. Men jag är varken insatt i universumet eller någon figurmålare, så jag är nog fel målgrupp. :)